Társoldalunk:

Ausztráliában is söpört a Peugeot

A második vb-címét már korábban biztosító finn Marcus Grönholm (Peugeot) nyerte az Ausztrál ralit, a sorozat utolsó előtti futamát. Második csapat- és honfitársa, Harri Rovanperä, harmadik a norvég Petter Solberg (Subaru) lett. A szintén Imprezával versenyző finn Tommi Mäkinen hiába ért célba a negyedik helyen, kizárták, mert gépe túl könnyűnek találtatott. A világbajnokság idei záró viadalát, a Brit ralit november 14. és 17. között rendezik meg.

EPA
Grönholm nem fürdött be
Fotó: EPA
A vasárnapi első, rövidke (5,6 km) gyorsot Rovanperä nyerte, aztán a második, már igen hosszút (28,7 km) szintén ő, komoly fölénnyel. Sainz itt nagyot hibázott, több mint egy percet vesztett, Mäkinen kielőzte a negyedik helyért vívott csatában. A harmadikon (34,6 km) megint csak a Peugeot finn "sokadik" pilótája bizonyult a leggyorsabbnak, míg a záró szakaszt (36,8 km) márka- és honfitársa, a 15. Ausztrál rali győztese, a kétszeres világbajnok Grönholm hozta.

Ami a napi "gyári" kiesőket illeti: Duval a 23., Kankkunen az utolsó szakaszon esett ki. A Ford belga titánja lecsúszott az útról, kórházba is vitték, de Fortin navigátorával egyetemben nagy baja nem esett (apropó: a még pénteken súlyos balesetet szenvedő mitsubishis Delecour bokáját és medencecsonját törő segítőjét kiengedték, jobban van már). Duval pontot szerezhetett volna, először - majd legközelebb.

A Hyundai négyszeres világbajnok finn veteránja meg motorhiba miatt volt kénytelen feladni a versenyt (elfolyt az olaja), 18 km volt még neki vissza, a kilencedik helyet vesztette el. Így hát a koreaiak egyik versenyzője sem tudott végigmenni (Loix és Schwarz már korábban kiesett) - csalódás az Új-zélandi remeklés után.

Mäkinent meg kizárták, mondván a megengedettnél könnyebb volt Imprezája (1230 helyett 1222 kg...), a Kankkunenhez hasonlóan négyszeres bajnok finn negyedik lett volna. A Subarunak maradt Solberg bronzérme, az első nagy sikerrel továbbra is adós norvég elszúrta a gumiválasztást, többek között ezért kellett átadnia második helyét Rovanperänak.

EPA
McRae elszállt, de még így is lehet második
Fotó: EPA
És ha már a Peugeot-nál tartunk: az oroszlánosok zsinórban ötödször, idén (tizenháromból) kilencedik alkalommal szerezték meg a maximális 16 pontot, Grönholm pedig idei ötödik futamgyőzelmét zsebelte be - elképesztő fölény. Ha az utolsó versenyen sem talál legyőzőre, beállítja Auriol rekordját - érdekes, a francia hat sikerrel sem lett akkor világbajnok...

Az "örök" második Fordnál annak örülhetnek, hogy ismét pontokat gyűjtöttek, ahogy minden eddigi futamon, ez a bravúr csak nekik sikerült. Az észt Märtin rossz itinerre panaszkodott, hogy nem találta a ritmust, messze lemaradt, elégedetlen, de szokása szerint (ötödikként) kiválóan zárt, ahogy a negyedik Sainz is persze.

Nem esett még szó a Skodáról - mindkét "cseh" pilóta elérte a célt, a finn Gardemeister ráadásul Mäkinen kiesésével pontszerző, hatodik helyen (a svéd Eriksson nyolcadik lett). A Skoda ezzel beérte "kis" vetélytársait, a Hyundait és a Mitsubishit, mindhármuk kilenc egységgel büszkélkedhet.

Hajrá számokkal: Grönholmnak kétszer annyi pontja van, mint az őt követő riválisnak, a kiesése ellenére második pozícióját megőrző angol márkatárs Burnsnek. A Peugeot-nak meg dupla annyi, mint az összes többi csapatnak, szörnyű. A záró, Cardiff-központú Brit ralin (november 14-17.) hat pilótának van még esélye az ezüstre.

Ausztrál rali, végeredmény, élmezőny:
1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206) 3:35:56.5 ó (108 km/ó)
2. Rovanperä, Silander (finn, Peugeot 206) + 57.3 mp
3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 1:28.7 p
4. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus) + 3:09.0 p
5. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 6:21.5 p
6. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia) + 7:11.6 p
7. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 9:06.1 p
8. Eriksson, Thorner (svéd, Skoda Octavia) + 12:46.4 p
9. Paasonen, Kapanen (finn, Mitsubishi Lancer) + 13:25.5 p

KAPCSOLÓDÓ CIKK