Fiatal finn ralipilóta a Fordnál

Vágólapra másolva!
Mikko Hirvonen és navigátora, Jarmo Lehtinen személyében finn ralipárost igazolt a Ford a következő szezonra, a 22 éves tehetség mind a tizennégy vb-futamra megkapja a Focus WRC-t. Ezzel vélhetően a mezőny legfiatalabb csapata a Fordé, s végre nekik is van finn menőjük.
Vágólapra másolva!
Fotó: MTI
Fordulat
Fotó: MTI

Märtin (Park), Duval (Fortin), Hirvonen (Lehtinen), így néz ki a Ford 2003-as csapata. Vagy ha jobban tetszik, az M Sporté, a cégé, amely a kékoválosok raliügyeit intézgeti. Újabban úgy, hogy a konkurenciához igazodva finn versenyzőt szerződtetett, WRC-újoncot, mind a tizennégy 2003-as futamra.

"Üzleti lépés is ez az M Sport és a finn Promo Racing között" - magyarázta Malcolm Wilson csapatfőnök. "Mikko pedig a jövő gyári embere." Ezzel együtt Hirvonen már jövőre is pontokat szerezhet a Fordnak, mint harmadik számú pilóta.

"Mikko rendkívül kemény, fantasztikus képességekkel megáldott pilóta, hamar meggyőzött minket tehetségéről és tudásáról" - áradozott Wilson. Hiszem, hogy Markkóval és Francois-val együtt sokat segít majd csapatunknak, amúgy meg nagyon izgalmas ennyi fiatallal elsősorban a jövőt építeni." Hirvonen ugye 22 éves, akárcsak Duval, Märtin a rangidős a maga 25 esztendejével...

WRChttp://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=30278Villeneuve szerint McRae kéne a Forma-1-be/sport/automotor/20021206villeneuve.htmlKihagyja a Mitsubishi a következő raliidényt/sport/automotor/20021203h.html

Hirvonenről egyébiránt annyit tudni, hogy 1998-ban kezdte egy Opel Kadettel, főleg családi hátterének hála két év alatt számos finn versenyen gyűjtögethette a tapasztalatokat. 2000-ben elindult hazája junior bajnokságában, s egy Astra volánja mögött összetett hatodikként zárt.

Aztán már a felnőttek között bizonyíthatott, a remek második helyig vitte. Idén nem kevesebb mint 24 ralin állt rajthoz mindenfelé, tanulásképp, világbajnokikon is, legutóbb a Brit ralin, Subaru Imprezával.

Ford Racing/sport/automotor/20020117ford.html

Tény, hogy alaposan megváltozott a helyzet Fordéknál, a Peugeot mögött "mindig második" istállónál, elment a tapasztalat, a rutin, elmentek a világbajnoki címek (McRae, Sainz), nem kizárt, hogy rövidesen bejön a váltás és tényleg a Fordé a jövő.