Társoldalunk:

Loeb nyerte a Monte-carlói ralit

Teljes Citroën-sikerrel ért véget a szezonnyitó Monte-carlói rali, az idei első - úgy-ahogy aszfaltos - vb-futamon a francia Loeb volt a leggyorsabb márkatársai, a skót McRae és a spanyol Sainz előtt. A világbajnoki címvédő finn Grönholm (Peugeot) csak tizenharmadik lett, remekeltek a Ford fiataljai.

Forrás: EPA
Loeb megérdemelte
Fotó: EPA
Tavaly is Loeb volt a legjobb a szezonkezdeten, aztán egy buta hiba miatt megbüntették, Mäkinen nyerhetett. Most aztán bebizonyította a Citroën franciája, hogy nála jelenleg nincs gyorsabb és pontosabb a Montén, magabiztosan, a záró napon már csak félgőzzel autókázva győzött, pályafutása harmadik futamgyőzelmét szerezve.

Azt, hogy akkor is Loeb nyert volna, ha Grönholm nem hibázik és csúszik vissza alaposan, nem tudni, valószínűleg igen, csak nagyobb csatában. A kétszeres világbajnok finn nélkül a nyakában a 28 éves aszfaltmenő nem nyomta ész nélkül, vigyázott szépen és révbe ért.

Ahogy szenzációs rajtot produkált a Citroën is, az első teljes szezonját teljesítő Peugeot-konkurens. Ahol nem titkoltan ugye az a cél, hogy megtörjék a PSA-konszerntestvér egyeduralmát - az elmúlt három évben tarolt a Peugeot. A Fordtól frissen igazolt 1995-ös legjobb skót McRae és a kétszeres világbajnok spanyol Sainz hozta is a maximumot a második és a harmadik pozícióval, Loeb ellen itt nem volt esélyük.

Sainz mester amúgy hatalmasat vívott tavalyi csapattársával, Märtinnel - az észt fordos egy szakasszal a vége előtt ki is előzte a matadort a bronzért. Sainz aztán visszavágott, felhőtlenné varázsolva a Citroën ünnepét.

Forrás: EPA
Focusban a Ford fiataljai
Fotó: EPA
Ezzel együtt le a kalappal a 27 éves Märtin és a mindössze 22 esztendős Duval előtt - a fiatal Ford-pilóták kiválóan teljesítettek. Märtin összetettben negyedik, Duval hetedik lett, nagyon nem semmi.

Többi gyári klasszist megelőzve nagyot alakított a privát Bozian-Peugeot-val száguldó francia Robert is, a végelszámolásban hatodikként ért célba. Kollegája, Kresta sem szégyenkezhet a tizedik hely miatt, csak sajnálkozhat, hogy visszaesett - szombaton még hetedik volt. Emlékszünk a cseh 2002-es mutatványára, midőn majd lezuhant egy szakadékba, ahhoz képest csak jobb történhetett vele.

Összetett ötödik lett, és persze a Peugeot legjobbja a 2001-es világbajnok angol Burns, nem tellett többre, hatba várta magát, hozta. Grönholmról ugye tudunk mindent, dobogón végzett volna biztosan, ha nem szerencsétlenkedi el szombaton. Nagyon akart, talán túlságosan is, az viszont szép tőle, hogy végigment és nem adta fel (a 13. helyen zárt, egy gyári pontért). A francia Panizzi nem szívesen fog visszaemlékezni erre a Montéra (sem). Maradt a verseny a Peugeot mumusa.

Forrás: EPA
Schwarz jól ment az Accenttel
Fotó: EPA
A Hyundai és a Skoda pontot, pontokat szerzett, ha kiemelkedőt nem is nyújtottak egységeik. A "koreaiaknál" a német Schwarz jól hajrázott, és a nyolcadik helyre hozta be az Accentet, a belga Loix ugye korábban bukott és kiesett. A "cseheknél" az 1994-es világbajnok Auriol máris meghálálta szerződtetését, összetett kilencedik helyével magának nem, kenyéradójának bezzeg "pontoskodott". Nem győzte hangsúlyozni a kis francia aszfaltspecialista, milyen ormótlan az Octavia, sebaj, jön nemsoká a Fabia WRC, tuti ütőképesebb lesz.

Emlékezzünk még meg a Subaruról, amely pont nélkül zárt nagy meglepetésre. A négyszeres világbajnok finn Mäkinen nem nyert tehát zsinórban ötödször a Montén, a vb-elsőségre törő norvég Solberggel ugyanazon a szakaszon, még szombaton pottyantak ki.

Volt egy magyarunk is, azaz kettő, Szabó Gergő és Köhler Zoltán egy Toyota Corollával, gyönyörűen mentek, míg fel nem adták. Sebaj, legközelebb. Arról is hallani, hogy Benikék indulnak a Forddal a vb-újonc Török ralin, meglátjuk.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK