Társoldalunk:

Grönholm vezet, Mäkinen villog a Svéd ralin

A pénteki balesetek és szakasztörlés után a szombat sem volt eseménytelen a Svéd ralin, a világbajnokság második futamán. Kiesett az egyik nagy esélyes finn Rovanperä és honfitársa, a szintén 206 WRC-vel versenyző Pykälistö, összeütköztek, nagyobb bajuk nem esett. Vezet Grönholm (Peugeot) Mäkinen (Subaru) és Burns (Peugeot) előtt, feljövőben a Citroën.

Forrás: EPA
McRae hóban-bajban
Fotó: EPA
Hogy még a pénteki első napon történtekkel kezdjük - Duvalék szerencsés búcsúja rendesen "bezavart". Mert ugye a belga nagyot esett (navigátorával, a honfitárs Fortinnel együtt jól vannak), a Ford meg eltorlaszolta az utat, a szervezők törölték a szakaszt. Amit alig pár egység teljesített, viszont jó hosszú gyorsról volt szó, kik örültek, kik bosszankodhattak.

Péntek este az első ötben négy Peugeot tanyázott, három gyári és egy privát. Élen persze a kétszeres világbajnok, a Svéd ralit is már kétszer nyerő Grönholmmal, egyet ugorva márkatárs riválisával, a 2001-es győztes Rovanperäval, a 2001-es világbajnok Burnsszel és Pykälistövel, közéjük csupán a négyszeres világlegjobb Mäkinen tudott beékelődni Subaruval.

Azt is megjegyezhettük, nincs nagy veszélyben a skandinávok egyeduralma, a nyolc pontszerző helyen hat finn pilóta állt... (Burns angol, a hetedik, fordos Märtin észt, a nyolcadik, hyundaios Loix belga - nem volt még szó a skodás Gardemeisterről és a fordos Tuohinóról, no de ők szintén finnek).

Visszatérve Grönholmhoz, a címvédő mindössze egy szakaszig hagyta a nyitó Montén győzedelmeskedő citroënes Loeböt vezetni, a második gyorstól megmutatta, miért is ő, no meg a Peugeot a legjobb (egyebek közt) a csupahó viadalon. Kisebb meglepetésre kollegái közül nem az idei első raliján igyekvő Rovanperä, hanem a 206-ossal még mindig első sikerére törő Burns volt a jobb, ami egy harmadik helyre lehetettelég.

Mert a másodikat Mäkinen követelte magának, illetve hát az elsőt, de azt Grönholm nem adta. Mindenesetre az állítólag a visszavonuláson töprengő, ám rettentő motivált Tommi kiválóan ment, az Impreza sem rakoncátlankodott, talán Solberg alatt egy kicsit. A norvég rossz gumikat választott, tíz másodperces büntetés is hátráltatta hibás start miatt. "Nagyon boldog vagyok, jól viselkedik az új autó" - lelkendezett Mäkinen.

Sorrendben a skodás Gardemeisterről illik szólni, aki persze imádja a Svéd ralit és megy is neki a hóban, márkatársa, Auriol bezzeg szenved az Octaviával. Az 1994-es világbajnok francia a harmadik gyorson lecsúszott az útról, sokat vesztett, lemaradt. "Jó móka" - így Gardemeister.

Fordoséknál többé-kevésbé rendben volt a péntek, a gyáriak közül az észt Märtin a "zászlós", az M-Sportosokból papírforma szerint az Arctic-ralin legjobb Tuohino. Märtin nem győzött csodálkozni, milyen hihetetlen is a tempó, milyen nehéz is pályán maradni.

A szezonnyitó Monte-carlói ralin taroló Citroën nagyágyúi egyedül Loeb szakaszgyőzelmének örvendhettek, nem ment nekik. Nem mehetett igazán azért sem (de nemcsak azért), mert ők "takaríthattak", járhatták ki az utakat a többieknek, no de ez a szabály a rajtsorrendre, szombaton feljöhetnek. A hyundaiosok arról panaszkodtak, hogy kevés a szufla az Accentben.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK