Társoldalunk:

Sainz leckét adott, Benik is megmutatta

Forrás: MTI
Marti, Sainz és a Xsara
Ami biztos, rég nem látott izgalmas szezon elé nézünk. Három futamon van túl a mezőny, tizenegy még vissza, volt egy aszfaltos, egy havas-jeges és egy murvás verseny. Megismertük a Török ralit: iszonyú nehéz, autótörő, ilyesmi. Nagy kövekkel, helyenként sárral, fontos a szerencse, a rajtsorrend, ki "takarít" ki előtt.

Tavaly a Peugeot-ról, Grönholmról szólt a ralivébé, egyáltalán, az elmúlt években nagyon komoly vetélytársa nem akadt az oroszlánosoknak. Huzigálta a bajuszt a Ford vagy a Subaru, inkább ugye a Ford, de nem volt kérdéses a Peugeot győzelme. Idén az, sőt.

Kezdjük is a PSA-konszerntestvér Citroënnel - az első teljes szezonját teljesítő csapat háromból kettőt nyert és megmutatta, mindenféle körülmények közepette képes a győzelemre. Egyedül a svéd hóban nem tudott dobogóra kerülni, de nincs finn pilótája, márpedig ott az kell, nincs mese. A nyitó Montén bezzeg tarolt (Loeb első, McRae második, Sainz harmadik lett), az újonc Török ralin meg Sainz végzett az élen, McRae negyedik helye miatt sem kell szégyenkezni.

Miért is kéne, hiszen a Citroën így növelte előnyét a konstruktőri pontversenyben, az egyéniben meg McRae második, Sainz harmadik, Loeb ötödik. Mondjuk a francia most rendesen leégett Elena navigátorával együtt - eltévedtek, kifogyott a benzin, feladták.

Sainzról pár szó: a nemsoká 41 éves spanyol matador "igazából" a 2000-es Ciprusi ralin nyert utoljára, tavaly Argentínában a leggyorsabb Burns kizárását követően állhatott a dobogó tetejére. Carlos király majd 170 vb-viadalon indult már, 16 éve nyomja a legjobbak között. Sikerével meg ugyanúgy 25 futamgyőzelme van, mint csapattársának, McRae-nek (ismét egál tehát, mint 24-nél, Mäkinen lemaradt a 23-mal).

Azt se feledjük, Sainz mindössze harmadik versenyén rajtolt új kenyéradója gépével azután, hogy sokáig úgy festett, csapat nélkül marad a kétszeres világbajnok (1990, '92). Új a navigátora is: Marti váltotta Moyát, utóbbival 15 esztendőt húztak le. "Colinnal elválaszthatatlanok vagyunk" - nyilatkozta boldogan Sainz utalva arra, hogy már Subaruztak és Fordoztak is kéz a kézben. "Beállítani és tartani a rekordot természetesen nagyszerű, de megszerezni a Citroën első murvás győzelmét még boldogabbá tesz."

"Nem rossz egy öregembertől" - rádiózta McRae kollégájának a célban, a skót 34 éves. "Tökéletes az autó, vezetünk a gyári versenyben, megyünk Új-Zélandra, ahol a Citroën még sosem indult, nagyon várom." Guy Frequelin sem volt szomorú."Óriási győzelem ez, nagyobb, mint annak idején az első sikerünk Korzikán. Nyertünk, pedig senki nem gondolta, hogy éppen nekünk jön össze. A Xsara versenyképes murván is, roppant biztató a jövőre nézve."

Még valami Sainról, arról, miért is képes nyerni ott, ahol először vágtázik végig a mezőny: 1996-ban először rendeztek vb-futamot Indonéziában, a győztes Sainz. Első vb-rali 2000-ben Cipruson, a győztes Sainz. És most a Török rali. És még valami, hogy a Citroënről is szóljunk: tavaly Német rali először, a győztes Loeb a Xsarával...

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK