Társoldalunk:

Sainz leckét adott, Benik is megmutatta

Subaru - majd Új-Zélandon

A Török rali legnagyobb vesztese tán a Subaru, amely svédországi remeklése után az újonc versenyen mélyen tudása alatt szerepelt. David Lapworth csapatfőnök így nyilatkozott: "Csalódottak vagyunk az eredmény(telenség) miatt, de sok szempontból elégedettek lehetünk, bizakodva várjuk az Új-zélandi ralit."

Mäkinen győzelemre hajtott, majd dobogós helyezésben bízott, végül örülhetett, hogy pontszerzőként zárt: "Jó, hogy bértem, sokkal nehezebb volt a futam annál, mint amire számítottunk. Az eredmény csalódás, de a problémáink előtt remek időket mentünk, kiválóan működött az autó."

Peugeot - Burns az élen

Grönholm nyerhetett volna, technikai hibák miatt lemaradt. Rovanperä győzelemre állt, kiesett. Burns mentette a menthetőt, második helyével összetettben az élre ugrott, csak az a fránya futamgyőzelem nem jön össze a 206-ossal. Panizzi nem gyárilag volt nevezve, pedig villogott, meglepetésre.

"Remek verseny volt" - így Burns. "Az autóm megbízhatónak és strapabírónak bizonyult, ez a kulcs a sikerhez. Elégedett vagyok, örülök, hogy vezetek." Grönholm persze szomorkodik, joggal: "Olyan sok időt vesztettünk az első nap, hogy nehéz volt motiváltan hajtani a folytatásban. Várjuk Új-Zélandot."

"Nagyon boldog vagyok" - mondta Panizzi. "Sokat tudtam meg arról, hogyan is kell murván vezetni, jó gyorsan három napon át. Tanultam, jól mentem, ez erőt ad a következő versenyekre." Corrado Provera csapatfőnök gratulált Panizzinek, biztos szívja a fogát, hogy nem őt nevezte harmadikként...

Ford - Duval dobogón

És nem Märtin volt a legjobb a Focusban! Az észt kiválóság balszerencsés volt, műszaki hibák visszavetették, így is felküzdötte magát a hatodik helyre. Duval viszont nagyot alakított, karrierje első dobogós helyezését érte el, újoncként. "A rali előtt az volt a célom, hogy végigmenjek, illetve hogy szokjuk egymást új navigátorommal, Prevot-val. Aztán szépen dolgoztunk együtt, s most nagyon elégedettek lehetünk az eredménnyel" - nyilatkozta a fiatal belga.

"Nem követtünk el hibát, versenyképesnek bizonyultunk, de olyan sok időt vesztettünk az első napon, hogy ennél többre nem futotta" - mondta Märtin. "Örülök, hogy negyedik vagyok összetettben, remélem, az új Focus még jobb lesz." Malcolm Wilson csapatfőnök elégedett, egyben csalódott egy kicsit, mert Märtin alár győzhetett is volna: "Fantasztikus eredmény Duvaltól, Prevot beszállása sokat segít, előtte a jövő. Sajnálom, hogy Märtin nem jutott előrébb, a problémamentes szakaszokon nyújtott teljesítménye, idejei alapján nyerhetett is volna."

Skoda - pontról pontra

Divat bálnázni, ormótlannak nevezni az Octaviát, közben viszont mindenki siet hozzátenni, mennyire robusztus és strapabíró is a Skoda. Az új Fabia WRC bevetéséig még bőven van idő, főleg Gardemeister révén pedig addig is kell beszélni a "csehekről". "Elégedett vagyok, bár jobban is mehetett volna" - így a maximalista Gardemeister. "Kellett a sikerhez az autó, amely mindent kibírt."

Auriol Skodája már nem tartott "örökké", ennek ellenére Petr Kohoutek igazgató boldog: "Mindegyik futamon sikerült pontot szereznünk, elégedettségre ad okot, fejlődünk." Gardemeister pontosabban levezette: "Kilencedikek lettünk Monacóban, nyolcadikok Svédországban, hetedikek Törökországban. Jöhet Új-Zéland..."

Hyundai - körön kívül

Pontot nem szerzett se most, se a legutóbbi, Svéd ralin a Hyundai, Schwarz hiába volt az első török napon összetett második, kiesett. "Balszerencsések vagyunk" - így a tizedik helyezett Loix. "Rengeteg problémánk volt, Grönholm utolért a hajrában, nagyon kemény rali volt." Schwarz fejben már Új-Zélandon: "Imádom azt a versenyt, remélem, jó eredményt érünk el."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK