Társoldalunk:

Ralivébé 2003

Gyári:

Petter Solberg (navigátora Philip Mills, norvég, brit, Subaru) csak mondta és mondta, hogy világbajnok lesz, majd megcsinálta. Szerencséje is volt, de hát kinek nem, forrófejűsége már a múlté, az egyik legnagyobb a mai mezőnyben. És még rengeteg szép éve lehet, szerződése 2006-ig van a Subarunál.

Sebastien Loeb (Daniel Elena, francia, Citroën) első teljes szezonjában egyetlen ponttal maradt le az aranyról "hála" egy párizsi döntésnek. Aszfalton tán a legjobb, murván irdatlan gyorsan fejlődik, jövője biztosított. Verni Sainzot és McRae-t nem egyszerű - neki sikerült.

Carlos Sainz (Marc Marti, spanyol, Citroën) hozta a szokásosat, illetve még annál is egy picivel jobbat, hisz' majdnem harmadszor is világbajnok lett. De hibázott. Azt mondja, a 2004-es lesz az utolsó évadja - reméljük, nem.

Richard Burns (Robert Reid, brit, Peugeot) nem úgy távozik a Peugeot-tól, ahogy szeretett volna - második vb-címével. Egyetlen futamot sem tudott nyerni két év alatt, ám állandóan ott kotnyeleskedik a dobogón. Ha felgyógyul rejtélyes betegségéből, visszatérve a Subaruhoz szebb napok várnak rá.

Markko Märtin (Michael Park, észt, brit, Ford) megmutatta. Egyike a legjobbaknak, kicsit peches. Amennyiben megoldódnak a gondok a Fordnál, számolni kell vele világbajnokilag.

Marcus Grönholm (Timo Rautiainen, finn, Peugeot) annyiszor esett ki idén, mint 2002-ig talán összesen, komoly esélye nem volt harmadik elsőségére. Futamokat ugyan nyert, de tőle többet vártunk, meglátjuk, milyen lesz a 307-es.

Colin McRae (Derek Ringer, brit, Citroën) egyrészt csöppet megöregedett, nem olyan bevállalós, másrészt volt egy adag balszerencséje, harmadrészt a szezon második felében már úgy versenyzett, hogy nagyjából tudta: mennie kell. Jelen állás szerint a sportág egyik emblémája távozik (dakarozni stb.), esetleg 2005-ben visszatér.

Francois Duval (Stephane Prevot, belga, Ford) nagyon fiatal még, egy-két meccsen azért kimagaslót nyújtott. Rövidesen nagy versenyző, bajnok lehet.

Tommi Mäkinen (Kay Lindström, finn, Subaru) utolsó évében oda-odacsördített, emlékezetesen búcsúzott a négyszeres világbajnok. Nagyon fog hiányozni.

Gilles Panizzi (Herve Panizzi, franica, Peugeot) annyira nem villoghatott, mint tavaly, mert Loeb személyében túl erős ellenfelet kapott. Azért nem maradt szégyenben, sőt. Jövőre teljes szezont nyom a Mitsubishinél, kérdés, milyen technikát tesznek alá.

Harri Rovanperä (Risto Pietilainen, finn, Peugeot) sokat nem tett le idén, 2004 viszont az övé is lehet. Teszteli keményen a 307-est, meglátjuk.

Toni Gardemeister (Paavo Lukander, finn, Skoda) idén sem váltotta meg a világot, ahogy a Skoda sem. Pedig ügyes, gyors és finn.

Didier Auriol (Denis Giraudet, francia, Skoda) világbajnokhoz méltatlan autókban megyeget így karrierje vége felé, egy csúcsgéppel valószínűleg bárkit megszorongatna.

Freddy Loix (Sven Smeets, belga, Hyundai, Peugeot) semmit nem tehetett a koreaiaknál, a Peugeot-hoz igazolva nagyobb szeletet hasíthat. Nagyon gyors.

Mikko Hirvonen (Jarmo Lehtinen, finn, Ford) amilyen fiatal, olyan szép jövő elé néz, ha így folytatja. Ha lesz mögötte annyi pénz, hogy továbbra is hasonlóan jó autóba ülhessen.

Armin Schwarz (Manfred Hiemer, német, Hyundai) finoman szólva mérsékelt teljesítményt nyújtott, persze javarészt önhibáján kívül. Könnyen lehet, hogy befejezte.

Philippe Bugalski (Jean-Paul Charoni, francia, Citroën) egy-két futamra beszállt segíteni, mostanság inkább csak tesztelt, az pedig más. Aszfalton amúgy zseniális.

Privát:

Ha csak a végeredményt nézzük, láthatjuk: természetesen most sem mentek sokra a nem gyári támogatásúak. De ha egy-egy versenyt veszünk, emlékezhetünk a skót Alister McRae, a francia Cedric Robert vagy Philippe Bugalski, a cseh Roman Kresta, az osztrák Manfred Stohl és még sokan mások (köztük egy raklap finn) mutatványaira, kellettek, színt vittek, frissességet. A mi Benik Balázsunkról se feledkezzünk meg, aki Törökországban brillírozott. Szép volt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK