Társoldalunk:

Monacóban startol a ralivébé light

Pénteken kezdődik hát a szezon, a havas-jeges-aszfaltos, 72. Monte-carlói ralival. Az immár 16 futamból álló vb-sorozat nyitányán rögvest bemutatkozik a Peugeot új gépe, a 307 WRC, s egy év pihenő után ismét rajthoz áll a Mitsubishi az átfésült Lancerrel. Ezzel együtt győzelmileg elsősorban a címvédő Citroën ászaival kell számolni, esetleg az akutális világlegjobb, subarus Solberggel vagy a fordos Märtinnel.

De kezdjük egy kis fanyalgással, hiszen olyan nagyágyúk hiányoznak majd nemcsak a Montéról, de az egész évben, mint Mäkinen, McRae, Burns, Auriol. Mind a négy világbajnok. A finn négyszeres (1996-99), a skót (1995), az angol (2001) és a francia (1994) egyszeres. Tommyboy visszavonult, McCrash kiszorult (monnyuk a Dakaron nem vallott szégyent), Burnsie nagybeteg, Didier alól eltűnt az autó.

Utóbbinál - és még a kesergésnél - maradva ugye arról van szó, hogy a Skoda félig-meddig kiszállt, nem bírta anyagilag, s csak pár futamon veti be az Octaviát vajmi kevés sikerrel váltó Fabiát (először tán júniusban, az Akropoliszon). Akkor is a finn Gardemeister vezetheti majd (meg a német Schwarz), vélhetően. Szóval gyári Skodát csak ritkán, Accentet viszont egyáltalán nem láthatunk, a Hyundai 2006-ban tér vissza, állítólag.

No, e rövidke, ám annál szomorúbb felvezetést követően örömködjünk is, mert Mitsubishi curükk, jó egyéves pihenőből, új Lancerrel, várva nagyon. És a 2000 és 2002 között egyeduralkodó 206-os helyett jön a Peugeot új csodafegyvere, a 307-es WRC, meglátjuk. Mindenki bizakodó, blabla, így szokott ez lenni. PSA-ék persze tutira nem bánták, hogy tavaly nem az oroszlánosok nyertek, a Citroën bevetésével házon belül maradt a trófea. Technikai érdekesség: a 307-esbe nemcsak egy ötgangosat, de egy négysebességes váltót is homologizáltak, s már keresztben építik be, nem hosszában. Könnyebb, egyszerűbben szervizelhető, jobban hozzáférhető, tartósabb alkatrészekből.

Märtin a nyerő?
A wrc.com szavazásán a legtöbben (33 %) úgy gondolják, Märtin lesz a bajnok, majd Solberg (27), Loeb (20), Grönholm (11) és valaki más (9) következik.
Pár szóban a további újdonságokról: 14 helyett ugye már 16 futamból áll a sorozat, ennek is, meg az FIA által - költségcsökkentés, spórolás céljából, biztonsági szempontból - bevezetett csomó szabálynak "hála" adta föl a Hyundai és a Skoda, de nemcsak ők, a legnagyobbak is megkérdőjelezték a változtatások helyességét. És versenyenként három helyett csak két gyári pontszerző, edzés- (Mille Pistes), szervizlehetőségek is korlátozva, agyonellenőrizve, jégkémek kitiltva, stb. 2005-ös rémálmok, hogy egyféle gumit használjanak, aki kiesik, visszaállhat (atyavilág, Max Mosley szerint így fenn lehetne tartani a tévénézők érdeklődését, az utolsó méterekig, hm).

És még: a nyilatkozatokból bogarászva bátran kijelenthető - a Citroën (minő meglepetés) címet akar védeni, a Peugeot visszaszerezné, Subaruéknál és Fordéknál inkább "csak" az egyéni elsőség lehet elérhető. Mint mostanság mindig. Azt a vb-koronát persze Solberg (Subaru) másodszor is megkaparintaná, legfőbb vetélytársként a 2003-as ezüstös Loeböt (Citroën), a szélvészgyors Märtint (Ford) és a kétszeres bajnok (2000, 2002) Grönholmot (Peuegot) említette. Érdekes, hogy kihagyta csapattársát, 1990 és 1992 legjobbját, a tavalyi bronzos Sainz mestert...

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK