Társoldalunk:

Loeb fényévnyire a ralirajton

Csomóan kiestek az elsőnél is nehezebb második napon, Sebastien Loeb (Citroën) növelte előnyét a 72. Monte-carlói ralin. A 16 futamból álló vb-sorozat idei első állomásán két Ford-pilóta, Francois Duval és Markko Märtin érezheti magát még dobogón.

Úgy kezdődött a szombat, ahogy a péntek - ha nem is törölték a ködös hetes gyorsot (Lantasque - Col de Braus, 34,41 km - ez lett volna a leghosszabb), de bele sem számít a versenybe, mert az addig remeklő francia Voullioz (Peugeot 206) bukása miatt mindenki ugyanazt az időt kapta. Minden maradt hát a régiben.

A nyolcason (Tourette du Chateau - St. Antonin, 24,8 km) aztán az éllovas, tavalyi győztes francia Loeb (Citroën) és a belga Duval (Ford) csúnyán elverték a mezőnyt. Köztük egyetlen tized volt a különbség, a harmadik helyezett, kétszeres világbajnok (2000, 2002) finn Grönholm (Peugeot 307) bezzeg már majd' fél percet kapott. A francia Panizzi durvult egy ötödik időt az olasz Galli kiesését követően egyke Mitsubishivel, biztató. Duval feljött harmadiknak (az észt Märtin [Ford] gyengélkedése okán Grönholm pedig másodiknak), a szintúgy belga Loix (Peugeot 307) is javított, már hetedik.

Az eseménydús kilencesen (Sigale - Col de Bleine, 28,39 km) Loeb már a megint második, egyszer itt megpördülő Duvalt is oktatta, a xsarás klasszis 15 mp-cel volt gyorsabb a focusosnál. Meglepetésre Loix nagyon belejött, harmadik lett, alaposan adott kollégájának, Grönholmnak is.

Összetettben Loeb előnye húzósra/megnyugtatóra (nézőpont kérdése) nőtt, 1:15 a már ezüstös Duvallal szemben, a bronzos Märtin másfél percre maradt le. No de hova tűnt Grönholm? Kicsúszott, vesztett egy percet, így visszapottyant negyediknek. Libikókázik szépen. "Magic Marcus" állítólag egy olyan lassú kanyarban seggelt ki, amelyben gyalogosan gyorsabb lett volna...

A világbajnoki cím védője, a norvég Solberg (Subaru) meg már ötödik, kúszik lassan fölfele, hiába lassabb jelentősen a legjobbaknál. De akkor meg hogy? Hát úgy, hogy Sanyibá kiesett... A kétszeres bolygólegjobb (1990, 1992), spanyol Carlos Sainz elesett, elvesztette a Xsara egyik kerekét, oszt ennyi. A tavalyi összharmadik matador nem nagyon szokott időnek előtte búcsúzni, kellemetlen meglepetés neki, csapatának, szurkolóinak.

De nemcsak a maga 41 esztendejével a mezőny rangidősének ért véget a 72. Monte, ezen a gyorson dobta el az első gyári subarus meccsén a finn Hirvonen és a cseh Kresta (privát, Hyundai) is. Előbbi a nyolcadik, utóbbi a kilencedik pozíció boldog tulajdonosának mondhatta magát, addig. Így már bezzeg Loix a hatodik, Panizzi a hetedik, az M-Sportos Forddal idén mind a 16 futamon induló német Warmboldé pillanatnyilag az utsó pontszerző hely.

A hidegben, ködben, hóban, jégen, máshol olvadó-vizes, vagy egészen száraz aszfalton a menők után aztán olyanok következnek még "lőtávolban" a korlátozott számú gyári WRC és a sok kiesés miatt, mint a svájci Burri, a szlovák Beres (vagy Béres), sőt JWRC-sek (Renault, Suzuki, Citroën), vicces. Megy a gumizás, persze.

A tizes gyors (Tourette du Chateau - St. Antonin 2, 24,8 km) megintcsak nem volt gyors, a túl sok érdeklődő miatt törölték. Nos, jövőre vagy nem lesz Monte, vagy "csak" durván bebüntetik a szervezőket, akik aztán jól elhajtják a kedves nézőket. Mindenesetre tízből hetet tudtak gond nélkül lebonyolítani, Loeb persze tuti nem bánja.

A szombati utsóról, a tizenegyesről (Sigale - Col de Bleine 2, 28,39 km) láss csodát, Loeb jött le a legkevesebb idő alatt, s mivel Duval csak negyedik lett, közel másfél percesre hízlalta előnyét. Ha a záró napon nem éri súlyos csapás, senki el nem veheti tőle abszolút első helyét. Duval, Märtin és Grönholm között nem vészes a távolság, lesz ott csata,az biztos. Solberg már szörnyű messze, meg aztána többiek is, szép sorban.

És még egy érdekesség: Sainz aszonta, hogy a nézők miatt esett ki! Szerinte ugyanis a balga ralibarátok egy rakás sarat-havat vittek fel az útra, és hát az nekik (Marti jobbkezével) nem szerepelt az itinerükben. És amúgy mezőnyileg elmondható, hogy a közel ötven indulóból már csak kábé a fele várhatja a vasárnapot. Amikor is négy szakasz lészen, ha.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK