Vágólapra másolva!
Mérföldkőhöz érkezett a Tour de Hongrie 2004-ben: a legjelentősebb magyar kerékpárverseny bekerült a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) hivatalos versenynaptárába, s ezzel megnyílt a lehetőség arra is, hogy ebben az évben hazánk a korábbiaknál is nevesebb csapatokat láthasson vendégül. Persze nem csupán ez az egyetlen óriási változás a Tour de Hongrie életében.

A 2003-as Tour de Hongrie sportszakmai, szurkolói és versenyrendezői szemmel egyaránt remekül sikerült: a 770 kilométeres viadalon hatalmas csatában az FTC csapatkapitánya, a magyar származású, szlovák állampolgárságú Remák Zoltán szerezte meg az összetett győzelmet és az ezért járó sárga trikót, az ország nagyvárosaiban (Veszprém, Siófok, Pécs, Szeged, Békéscsaba, Miskolc, Gyöngyös, Budapest) és kisebb településein az utak mentén közel másfél millióan láthatták a kerékpáros karavánt. A sajtóvisszhang is felülmúlta a várakozásokat, a Sport1 televízió a viadal valamennyi szakaszáról egyórás összefoglalót sugárzott, s a Tour hetéről készített filmet az év végi ünnepek során is műsorára tűzte.

Az országos televíziók hírműsoraikban képes anyaggal számoltak be a versenyről, amely nem maradhatott ki a regionális televíziós és rádiós csatornák programjából sem. Az írott sajtóban megjelent cikkek gyűjteménye lexikonnyi vastagságú, s az internetes megjelenés is továbblépést hozott, a verseny hivatalos honlapja élőben számolt be a kerékpárosok viszontagságairól. A szervezők a napokban egy DVD-vel lepik meg a sportág szerelmeseit, akik a tavalyi Tour legizgalmasabb pillanatait immár házimozin is élvezhetik majd.

A kép szép, de a Tour de Hongrie szervezőbizottsága tisztában van azzal, hogy az eseménynek minden téren fejlődnie kell, hiszen az a cél, hogy a Tour hazánkban is megérdemelt helyére, Magyarország legrangosabb eseményei közé kerüljön. A fejlődéshez szükség volt arra is, hogy a Tour de Hongrie 2004-ben 2.6-os kategóriájú nemzetközi versenyként bekerüljön az UCI hivatalos naptárába. Ehhez természetesen szigorú előírásoknak kell megfelelni, amelyek nem csak azt szabják meg, hogy a rendezők költségén nemzetközi versenyellenőrt és doppingellenőrt kell hívni, nem csak a minimális pénzdíjakat határozzák meg, de kitérnek olyan apróságokra is, mint a szálláshelyek vagy az ellátás minősége. A Tour de Hongrie így - piciny túlzással - egy lapra került a sportág legnagyobb eseményével, a Tour de France-szal, annál is inkább, mivel a nagy Tour párizsi befutóját követően két nappal kezdődik el hazánk kerékpáros körversenye.

A 2004-es viadal július 27-én rajtol, a végső befutó pedig augusztus 1-jén lesz, a hagyományoknak megfelelően Budapesten. A tervek szerint az elmúlt évihez hasonló útvonalat jár majd be a Tour, s a táv is újra meghaladja majd a 700 kilométert - a legnagyobb hazai kerékpárverseny hat nap alatt érinti az ország valamennyi régióját, legszebb tájait, nagyvárosait, idegenforgalmi központjait A részletes programot márciusban hozzák nyilvánosságra. A Tour de Hongrie szervezőbizottsága márciustól fogadja a nevezéseket, de a nemzetközi naptárból már több klub is kinézte magának a Tour de Hongrie-t, már január első napjaiban Belgiumból, Hollandiából és Németországból is jelentkeztek csapatok.

A Tour de Hongrie nyilvánosságát ebben az évben arra is fel fogják használni, hogy felhívják a figyelmet a 2,5 millió hazai kerékpáros problémáira (közlekedésbiztonság, kerékpárutak), a verseny útvonalán érintett települések értékeire és környezetvédelmi kérdéseire, valamint a mozgássérültek korlátozott lehetőségeire.