Aranyéremmel nyitotta a kajak-kenus MOL Világkupát női K-4 500 méteren a Kozák Danuta, Kovács Katalin, Janics Natasa, Benedek Dalma négyes szombat délután. A következő aranyat a Sáfrán testvérek, Mátyás és Mihály szállították kenu ezer méteren, majd a kajakosoknál a Kammerer Zoltán, Vereckei Ákos kettőst ünnepelhette maty-éri publikum. Óriási fölénnyel nyert a Benedek Dalma, Medveczky Erika kettős, a Hadvina Gergely, Dombi Rudolf, Boros Gergely, Holpert Ervin kajaknégyes viszont célfotóval verte a franciákat, megszerezve az ötödik hazai aranyat. A hatodik magyar elsőséget az ötezres távon Csay Renáta hozta.

A női négyesek számában osztottak először érmet szombat délután. A ragyogó napsütésben a portugál egység startolt legjobban, féltávnál harmadik volt a magyar hajó. Onnantól viszont nem ismert kegyelmet a Kozák, Kovács, Janics, Benedek négyes, magabiztos hajrával simán verte a mezőnyt, rögtön bezsebelve a MOL Vk első aranyérmét.

"Azért vb-döntőhöz nem hasonlítanám, inkább a nyugalmat tudnám kiemelni, erős utazótempóból jöttünk ki a mezőnyből és nyertük meg a versenyt" - mondta Kovács Katalin.

"Én is ezt éreztem... végül is együtt ültünk egy hajóban" - tréfálkozott Janics, majd hozzátette: "Kicsi hopp helyett mali hoppot mondtam, amit nem értettek a többiek. Persze, mert szerbül van, mostanában az edzőmmel, Kovács Lászlóval sokat beszélek szerbül, úgyhogy jobb is, hogy nem értették ezt, csak bezavart volna."

Rögtön egy újabb fontos futam következett: Vajda Attila C-1 1000-en a címvédésért szállt harcba, a mezőny másik magyarja Sarudi Pál volt. Sokáig a francia Goubel vezetett, úgy tűnt, rajt-cél győzelmet arat, ám a finisben a nagy esélyes üzbég Menkov, a táv vb-címvédője előzött. Sarudi negyedik, Vajda hetedik lett végül.

"Rossz volt a taktikám, nagy csapásszámmal mentem, ami nagy szembeszélben nem jó, mert az ember beköt a végére. Velem is ezt történt" - értékelt Sarudi Pál, aki szerint még tapasztalatokat kell szereznie a fejlődéshez.

"Kívül és belül is nagyon fáj ez a szereplés, de a közönségre nem lehet panasz, mert olyat üvöltöttek a hajrában, hogy e nélkül biztos nem előztem volna a végén. Hatszáz után nagyon fájt már a hátam. Edzőmmel, Vécsi Viktorral a vb-re készülünk, ám itt, egy erős mezőnyben is megálltuk a helyünket Sarudi Pállal, akinek ezúton is gratulálok. 500-on foggal-körömmel fogok ragaszkodni Kolonics emlékkupához" - nyilatkozta Vajda Attila.

K-1 500-on a belorusz Jenuhija győzött, Kucsera Gábor a hatodik helyen evezett be. "Egyelőre marad az egyes, a tájékoztató után senki nem mondta volna, hogy én itt az A döntőben hatodik helyet fogok szerezni. Úgy időzítjük a formánkat, hogy először az Eb-re, aztán majd a vb-re legyek csúcsformában."

Következtek a Sáfrán testvérek, Mátyás és Mihály a tavalyi Eb-győzelem után ismét nagy versenyen szerzett aranyat C-2 1000-en. "Az első ötszáz nem úgy sikerült, ahogy terveztük, a többiek diktálták a tempót. Örülünk, hogy visszavágtunk a tavalyi fiaskóért, három hét múlva lesz a válogató, ott is győzni szeretnénk" - közölte Mátyás.

Vereckei Ákos és Kammerer Zoltán K-2 1000-en hosszú idő után ült ismét össze. Féltávnál már jelentős előnnyel vezettek, ám később még fokozni is tudták a különbséget, így megszerezték a MOL Vk harmadik magyar aranyát. Mögöttük a Szalai Tamás, Kökény Roland páros ezüstérmet szerzett, utóbbi így kommentálta a medált: "A válogatón már nyernénk, addig hagytuk Ákosékat."

A győztes egység tagjainak is volt kedve viccelődni. "11 éve is ugyanez lett volna az eredmény, csak akkor fennakadt egy csokoládépapír a hajóra" - jelentette ki Vereckei. "A rutin óriási előny, ha az ember nem őrlődik fel fizikálisan. Párosban a ritmusra kell figyelni, ennek óriási jelentősége van."

"A párosunk továbbra is életképes, érdemes foglalkozni vele" - közölte diplomatikusan Kammerer. "A válogatóra kőkeményen fel fogunk készülni" - tette hozzá.

Női K-1 1000 méteren Bara Alexandra hatodik lett, a futamot a lengyel Mikolajczyk nyerte.

Következett a K-2 1000, ahol Benedek Dalma és Medveczky Erika rendkívüli fölénnyel söpörte be az elsőséget. A fiatal a Hegyi Zomilla, Dira Zsófia páros megszerezte a harmadik helyet, picivel megelőzve egy kínai párost.

"Azt beszéltük meg, hogy maximum pályát megyünk, és mivel meg tudtuk csinálni mindazt, amit edzésen begyakoroltunk, elégedettek lehetünk" - mondta Benedek Dalma.

"Dalma az utolsó száz méteren megengedett magának egy kis poént: szólt, hogy szépen evezzek, mert sokan néznek bennünket" - árulta el nevetve Medveczky Erika.

A férfi négyesekkel folytatódott a nap, a két magyar kajakos egység közül a Sarudi, Kiss Tamás, Varga Dávid, Széles Gábor összetételű szerepelt jobban, amely az üzbégeket lehajrázva ezüstérmet szerzett. A győzelem a fehéroroszoké lett.

A táv maradt, a férfiak is, a szakág azonban változott: a kajakosok következtek. Fej-fej mellett haladt a cseh, a magyar, a francia és a szlovák egység, végül célfotóval, 48 századmásodperccel nyert a Hadvina Gergely, Dombi Rudolf, Boros Gergely, Holpert Ervin hajó. A cseh-szlovák bronzmeccset előbbiek nyerték.

A hatodik magyar aranyat a késő délután rendezett ötezres távok hozták meg, közelebbről Csay Renáta, aki harmadik kísérletre tudott meglépni az üldözői elől.

"Nekem ez sprinttáv, kicsit féltem a rajttól és nem is sikerült túl jól. Görcsösen kezdtem, de menet közben már nem volt gond. Féltem a hajrától is, éppen ezért amikor láttam, hogy már nem bírják a többiek a tempót, az egyik szembeszeles szakaszon elléptem tőlük, hogy ne a végére maradjon a döntés" - magyarázta Csay Renáta.

A Kozmann Györggyel Pekingben bronzot szerző Kiss Tamás és a maratonista Kövér Márton állt rajthoz a kenu egyeseknél. Kövérnek a táv nagy részében sikerült együtt haladnia a kanadai versenyzőkkel, Mark Oldershaw-val és Gabriel Beauchesne-Sevigny-vel. Az utolsó előtti körben az ő triójukhoz csatlakozott a német Kurt Kuschela, aki iramot váltott, a kanadaiak leszakadtak, ám Kövér tartani tudta a tempót. Az utolsó kétszáz méter Kuschela és Kövér párharcát hozta, amelyből a német került ki győztesen. Kiss Tamás a tizedik lett.

A férfi kajakosok ötezres távja a számoknál, Winkler Máté pedig a felnőtt mezőnyben volt újonc. Winkler mellett az 1000 négyesben már győztes Holpert indult a magyarok közül. Winkler sokáig a nyolcadik helyen lapátolt, ám sikerült a végén jól hajráznia, s az ötödik pozícióba kapaszkodott fel.

"Ez volt az első nemzetközi versenyem, nem akartam csalódást okozni. Az utolsó ezer métert kamikáze módon megnyomtam, s végül sikerült az ötödik helyen zárnom" - mesélte a fiatal kajakos. Holpert a nyolcadik helyen zárt.