A nagy szél meghozta a nagy izgalmakat a nagyhajós ob-n

Érdi Mári és edzője, Ian Ainslie a Regulus fedélzetén
Vágólapra másolva!
Mozgalamas napon van túl a Nagyhajós Bajnokság mezőnye: a szombatra tervezett két futamot az eddigi könnyebb szelek után erősebb, óránként 26-33 kilométeres (14-18 csomós) szelekben futották. Három osztályban (30-as cirkáló, Regina, 11m One Design) már eldőlni látszik a bajnokság sorsa. A Magyar Vitorlás Szövetség beszámolója a verseny harmadik napjáról.

Az eddigi gyengébb napok után szombaton az előző este betört front miatt "göröngyösebb" pályákon kezdték meg a versenyzést a Nagyhajós Bajnokság résztvevői. Az aznapi első - sorrendben a hetedik - futam pályájának tűzése során óránként 26-29 kilométeres (14-16 csomós) alapszelet mértek a rendezők, mind a négy pályán izmosabb északi irányú szélben rajtoltak el a hajók. Az Alfa pályán óránként közel 40 kilométeres (21 csomós) nyomásokat is mértek, "mozgalmas futamokat zártunk" - kommentált a Sipos Péter főrendező.

Érdi Mári és edzője, Ian Ainslie a Regulus fedélzetén Forrás: Magyar Vitorlás Szövetség

A helyenként elszabadult bőszeles vitorlákkal, fetrengésekkel tarkított futamok mindezek ellenére különösebb nehézségek nélkül mentek le, sőt, a versenyzőknek - főleg a nyolcadik futamban - időnként jelentősebb szélkihagyásokkal is meg kellett küzdeniük. "A végére már óránként 18 kilométer környékére (10 csomó) esett vissza a szélerő, és 30 fokos lengések is voltak az északiban" - mondta egy 25-ös jolle kormányosa a futamokat követően.

A 30-as cirkálók (schaerenkreutzerek) osztályában az olimpikonok egysége, a Regulus Érdi Márival a fedélzeten újabb két futamot nyert, így előnyük nyolc futam után 5 pontra nőtt.

Nem ők vezetnek egyébként a legnagyobb különbséggel, a Regina mezőnyben a Holczhauser András kormányozta Amitié előnye 11 pont, a 11m onedesign osztályban pedig a norvég Erland Munkeby által vezetett Watergate 10 pont különbséggel áll az élen a másik norvég egység, az Inchiban előtt.

Holczhauser András, az Amitié kormányosa (és az MVSz főtitkára) Forrás: Magyar Vitorlás Szövetség

A versenyző 13 osztály közül négyben viszont még igen szoros a verseny a dobogós helyekért: a Sudár Regatta és az Elliott-770 osztályokban két ponton belül áll az első három hajó, míg a Sudár Sportnál az első kettő. A Scholtz 22-eseknél pedig az első kettő egység pontazonossággal vezeti a mezőnyt.

A tervek szerint vasárnap délelőtt két futammal zárul a 2018-as Nagyhajós Bajnokság.

A részletes eredményeket itt lehet megnézni.