Társoldalunk:

Suzukai érdekességek

Vasárnap a Forma-1 2001-es idényének utolsó, tizenhetedik futamára kerül sor a suzukai pályán. A száguldó cirkusz 1988 óta eddig tizenhárom futamot teljesített Japánban, a sorozat harmadik leghosszabb aszfaltcsíkján, amely az egyetlen nyolcas alakú a tizenhét közül. Az F1 világában csak a fioranói pálya hasonló építésű, de azt csak tesztelésre használja a maranellói különítmény.

Lévén, hogy többnyire a legutolsó vagy az utolsó előtti futam volt a suzukai, több emlékezetes küzdelem és győzelem fűződik a versenyhez. Óriási csatákat vívott itt a legendás duó, Ayrton Senna és Alain Prost, de mindössze két pilóta mondhatja el magáról, hogy rajt-cél győzelmet aratott: Ayrton Senna és Michael Schumacher. Eddie Irvine-nak is kellemes emléket jelenthet Suzuka, hisz itt debütált 1993-ban, és rögtön pontszerző helyen, a hatodikon végzett.

Mika Häkkinen 1998-ban és 1999-ben itt véglegesítette világbajnoki címeit, és tavaly utolsó előtti futamként itt nyert Michael Schumacher is. Schumi 2000-es győzelmétől eltekintve nem kedvez a Ferrarinak a japán nyolcas.

A gyárak suzukai statisztikájában egyértelműen a McLaren a legjobb. Összesen öt diadal fűződik a csapat nevéhez ('88, Senna; '91, Berger; '93, Senna; '98,'99, Häkkinen). Háromszor indulhatott az első sorból az angol istálló ('88, '89, '91), és kétszer aratott kettős győzelmet ('88, '91). Az elmúlt idényben Schumi mögött Häkkinen és Coulthard végzett a dobogón.

Idén kevés izgalom maradt, már csak a Ferrari és Michael Schumacher által meghagyott koncon marakodhatnak az idén gyengélkedő riválisok. Coulthard és Barrichello harcolnak a világbajnoki második helyért, előbbi hét ponttal vezet a brazil előtt. Michael Schumacher öccse, a BMW-pilótája Ralf Schumacher pedig minden bizonnyal azon lesz, hogy lefaragja Barichellóval szembeni hatpontos hátrányát, ami a bronzérmet jelentené.

Kovács Iván

Korábban: