Vágólapra másolva!
A világ harmadik legnagyobb autógyára az utolsó simításokat végzi Forma-1-es versenyautóján. Az európai egyéves tesztelés után a piros gép még egyszer, utoljára rajtszám nélkül gurul ki az istállóból. A szakemberek szerint a hosszú és alapos készülődés ellenére, debütáló szezonjában a mezőny hátsó felében, a Minardival vívja majd csatáit Allan McNish és Mika Salo.

Ove Andersson csapatfőnök elismerte, hogy egyelőre nem számítanak futamgyőzelmekre. A cél mindenekelőtt az, hogy nevet, elismerést szerezzen a Toyota. Egyelőre minden nagyon új: a motor, az alváz, a felszereltség, a szélcsatorna stb. A legfontosabb, hogy a japán cég komolyan megvesse a lábát a Forma-1 világában, s hogy felépítsenek egy olyan stabil alapot, amelyre lehet építkezni az elkövetkező években.

Mindkét versenyző alaposan kivette a részét a széles körű fejlesztésekből, de időeredményeik jóval elmaradnak az elmúlt szezonban teljesítő, már aktív kollégáikhoz képest. Ove Andersson azonban nem aggódik, ugyanis a sebesség nem volt elsődleges szempont a tesztek alatt.

"Az elsődleges feladat a hibák kiküszöbölése volt"- magyarázta Andersson. "Minden teszttel tanultunk valami újat. Az elért időeredményekkel, a körülményeket és a csapat tapasztalatát figyelembe véve, elégedett vagyok. Egy-két kivételtől eltekintve a legtöbb pályán kvalifikáltuk volna magunkat."

Kovács Iván

Korábban: