Vágólapra másolva!
A Forma-1-es csapatok közül harmadikként a Jaguar mutatta be 2002-es autóját, amely 33 kg-mal könnyebb elődjénél, s a vezetők szerint megbízhatóságát és teljesítményét is növelték.

Fotó: Reuters
Irvine és De la Rosa a csúcsra tör az új ragadozóval

Niki Lauda, a Jaguar Racing csapatfőnöke úgy nyilatkozott, hogy a tavalyi nyolcadik hely után idén a hatodikat célozzák meg. Az elmúlt szezonban az autó két másodperccel lassabb volt a kelleténél, az idei torpedó 33 kg-mal kevesebbet nyom. A merész desing-ra azért volt szükség, hogy megelőzzék a közelmúltban történteket. Tavalyelőtt az időmérő edzések alatt az autó biztató teljesítményt nyújtott, majd a versenytáv megtételekor küszködött, míg tavaly éppen fordítva történt, a verseny alatt az autó szárnyra kapott, míg az időmérőn igen gyengén muzsikált.

"A Jaguar R3-at úgy alakítottuk ki, hogy kiemelkedő aerodinamikai teljesítményt érjen el. Magas orrészét a jelentős mennyiségű szélcsatornában végzett kutatásnak köszönheti. Aerodinamikai szempontból az R3 sokkal nagyobb tapadásra lesz képes, mint az R2. Amint meglesz az új szélcsatornánk a jövő hónapban, elkezdünk egy programot, amelynek segítségével javíthatunk a teljesítményen. Biztos vagyok abban, hogy nagyot léptünk előre az R3-assal és néhány napon belül a pilótáink, Eddie Irvine és Pedro de la Rosa tesztelhetik azt Barcelonában" - szögezte le az osztrák csapatfőnök.

Steve Nicols úgy nyilatkozott, az idei fő cél az, hogy olyan gyorsan hajtsanak, amilyen gyorsan csak lehetséges. Az aerodinamikára koncentrált a tervező csapat, mert e téren volt lemaradásuk 2001-ben. A motor jelentős fejlesztésen esett át, s a Cosworth CR-3 V10-esen további változtatásokat hajtanak végre a szezon során.

A csapat két pilótája (Eddie Irvine, Pedro de la Rosa) mellett a tesztpilótai teendőket a volt Forma-3-as pilóta, James Courtney látja el.

A Jaguar R3 először Barcelonában "lép pályára" 2002. január 8-án. A tavalyi téli teszteken már látszott, hogy az R2-essel nem kerül be az élvonalbeli csapatok közé a Jaguar.