Vágólapra másolva!
Már a márciusi szezonnyitón beindulhat a Forma-1-es gumiháború a Bridgestone és a Michelin közt: utóbbi újfajta barázdákkal látta el gumijait, melyek könnyen lehet, hogy nem felelnek meg az előírásoknak.

Fotó: Amber PR
Baj van vele?

Két fontos szempont vezérelte a franciákat a tervezésnél: a gumik tartósságának növelése minden pályán és a 2001-ben, a versenyek korai szakaszában tapasztalható gyengébb teljesítmény elkerülése.

A Michelin szerint a szabályok csak annyit állapítanak meg, hogy a vájatokat egyformán kell elhelyezni, ám Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke nem így látja.

"A barázdáknak egyformáknak kell lenniük, ami szerintünk annyit jelent, hogy minden szempontból ugyanolyanok legyenek" - mondja Mosley.

Hamasima Hirohide, a Bridgestone fejlesztőinek főnöke a 2002-es fejlesztésekről elmondta: "Teljesen új összetevőjű kemény és puha gumikkal kezdjük az évet. Célunk, hogy egyenletes legyen a teljesítmény, ne pedig hullámzó. Így könnyebb megtalálni a helyes beállításokat az autókon és rugalmasabban tervezhető a versenystratégia."

Tizenegy F1-es csapatból hat használ Michelint, azaz a mezőny több mint fele hátrányt szenvedhet el, ha nem fogadják el az új gumikat.