Társoldalunk:

Esőben is élen a Ferrarik

Rubens Barrichello szerezte meg a pole pozíciót a Forma-1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, magyar idő szerint szombat hajnalban. Rubinho mögött ferraris csapattársa, Michael Schumacher érkezett, majd öccse, a williamses Ralf, a két McLaren és Juan Pablo Montoya. Élete első futamára nem tudta magát kvalifikálni Szato Takuma.

Rubinho
Rubinho a menők közül egyedül kétszer próbálkozott jó időben, el is vitte a pole-t szárazon
Felére zsugorodott az egyórásra tervezett tréning, miután az eleinte csak szemerkélő eső szépen rázendített harminc perc elteltével. Elsőként a Minardi hazai versenyzője, Mark Webber gurult pályára, rögvest utána Giancarlo Fisichella (Jordan), Kimi Räikkönen (McLaren) és Rubens Barrichello is megjelent.

Utóbbi gyorsan élre ugrott, csapattársa, M. Schumacher épp nekikezdett volna egy repülőkörnek, mikor Szato meghibásodott autóját el kellett vontatni a pálya széléről, ezért piros zászlóval leállították az edzést. A japán újoncnak nem volt szerencséje: az időmérőt megelőző szabadedzésen összetörte kocsiját, majd a váltóhibás tartalék is kiesett alóla. (Állítólag a délelőtti bukásában is szerepet játszott a rosszul működő váltó.)

A piros zászló előtti utolsó pillanatokban is akadt egy incidens, a gyors kört teljesítő David Coulthard megérkezett Jacques Villeneuve mögé, megpróbálta kikerülni, de a kanadai nem vette észre, ezért természetes vonalát megtartva váltott ívet az utolsó kanyarban, így DC a fűre sodródott. A McLaren hátulja a kerítésnek ütközött, de sértetlen maradt, amit alátámaszt Coulthard pole-ja, amit az edzés újrainditásakor szerzett.

Csakhogy a program még nem ért véget, Ralf Schumacher azonnal a Williamst repítette élre, majd bátyja a Ferrarit, majd Barrichello a másik Ferrarit. Mivel ekkortájt eredt el mind jobban az eső, lényegében a lehetséges 24 körből mindössze kilencet felhasználva szerezte meg a Scuderia az első rajtsort.

Kevésbé fürdött sikerekben a Jaguar, most is igazolódott, ami a teszteken már kiderült: az új autó egyelőre roppant silány, Eddie Irvine és Pedro de la Rosa csupán a minardis Alex Yoongot tudta maga mögé utasítani.

A zivatar előtti utolsó pillanatokban Montoya megpróbált javítani idején, ám gyors köre utolsó néhány száz méterén már csurom vizes volt az aszfalt. Az első hat helyen osztozkodtak a "három nagy" istálló pilótái, mögöttük egy olasz sor alakult ki, Fisichellával és Jarno Trullival. Az első tízbe került még a két Sauber, érdekes módon az újonc Felipe Massa két tizeddel megverte a harmadik idényét taposó Nick Heidfeldet.

Jól szerepelt a Toyota is, Mika Salo révén begyűjtöttek egy 14. helyet, ami jónak mondható az első F1-es versenyét megélő csapatnak. Végül néhányan kihasználták az esőt is, a beállításokhoz gyűjtve adatokat megkóstolta a pályát Räikkönen, M. Schumacher hosszasan körözött, kitöltve maradék nyolc körét, Szato pedig megkapta Fisico Jordanjét, hogy legalább legyen mért ideje, mégha a Barrichellóhoz mért 107 százalékos határidőn esélye sem volt beljebb jutni. A körülményekre való tekintettel a versenybíróság engedélyezte Szato vasárnapi indulását.

"Remekül érzem magam, rendkívül nyugodt vagyok. Az eső már sokszor segített nekem, most is ez történt. Első gyors körömben még akadályozott a nagy forgalom, második próbálkozásom során viszont sokat javítottam. Pénteken már szereztem tapasztalatokat esőben, ez most kifizetődött" - fogalmazott Rubihno.

A pályafutása negyedik edzéselsőségét elérő brazil csapattársa főleg a Ferrari sikerétől boldog: "Örülök, hogy mi foglaljuk majd el az első sort a rajtrácson. Ez volt a legfőbb célunk, így örülök az eredménynek, bár a piros zászló alaposan rontott a helyzetemen. A gyors köröm sem sikerült a legjobban, mert lementem közben a fűre."

Ralf Schumacher a gumikról szólt: "Ilyen alacsony hőmérsékletnél a Bridgestone egyértelműen előnyben van, ám még így is meglepő a Ferrari sikere, figyelembe véve, hogy a tavalyi autóval jöttek ide. Még mindig tudunk javítni, szóval, vasárnap majd meglátjuk."

Az Ausztrál Nagydíj rajtasorrendje:
1. Rubens Barrichello, Ferrari (Bridgestone), 1:25.843 perc, 10 felhasznált kör
2. Michael Schumacher, Ferrari (B), + 0.005 mp, 11
3. Ralf Schumacher, BMW-Williams (Michelin), + 0.436, 3
4. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), + 0.603, 7
5. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), + 1.318, 8
6. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), + 1.406, 4
7. Jarno Trulli, Renault (M), + 1.867, 7
8. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), + 2.026, 10
9. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), + 2.129, 6
10. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), + 2.389, 5
11. Jenson Button, Renault (M), + 2.518, 6
12. Olivier Panis, BAR-Honda (B), + 2.538, 5
13. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 2.814, 7
14. Mika Salo, Toyota (M), + 3.362, 5
15. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), + 3.631, 3
16. Allan McNish, Toyota (M), + 3.793, 5
17. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), + 3.895, 5
18. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), + 4.243, 7
19. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), + 4.270, 7
20. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), + 4.349, 4
21. Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), + 5.661, 5

Nem kvalifikálta magát:
22. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), + 27.508, 7

[stefano.nuovolacchi]

Ajánlat:

Az Ausztrál Nagydíj

Korábban:

Fórum:

Tippeljetek minden futamra!