Társoldalunk:

Schumacher diadalával debütált az F2002-es

Michael Schumacher először használta a Ferrari 2002-es autóját, és rögtön győzött vele a Brazil Nagydíjon. A verseny elején Schumacher ütközött Montoyával - ezúttal a kolumbiai húzta a rövidebbet -, majd a végén hatalmasat csatázott öccsével, Ralffal. Dobogós hellyel kezdte meg idei pontgyűjtögetését David Coulthard, Rubens Barrichello viszont megint kiesett.

Vasárnap délelőtt, az utolsó szabadedzésen M. Schumacher lett a leggyorsabb, mögötte Pedro de la Rosa, Kimi Räikkönen, R. Schumacher, Montoya és Rubens Barrichello végzett. A tréninget 14 perc után félbeszakították, mert Enrique Bernoldi autója kigyulladt, majd a mentésére siető kocsinak ütközött Nick Heidfeld, aki nem vette észre a piros zászlót.

"Előttem ment egy Ferrari, ami eltakarta a látótér egy részét. Baloldalt volt egy kis helyem, de nem elegendő, hogy kikerüljem az ütközést" - magyarázta Heidfeld. "Kiperdültem és a falnak csapódtam, mert nem volt menekülőzóna. Miután Heidfeld a mentőkocsinak ment, csak az járt a fejemben, hogy minél előbb elpucoljak!" - mondta Bernoldi.

Fotó: EPA
Fotó: EPA
Montoya (balra) későn fékezett az első kanyarnál, de ki is sodródott, amit azonnal kihasznált M. Schumi
A rajtnál megint nem bírt egymással Montoya és M. Schumi: a kolumbiai elzárta az utat, ám kisodródott, így a ferraris a kanyarkombináció végén előzni tudott. Igen ám, de Montoya nem hagyta ennyiben, az első adandó alkalommal visszatámadott, persze megint baleset történt. Az utóbbi futammal ellentétben ezúttal a williamses vezetőszárnya szakadt le, a bokszban 19 mp alatt cserélték ki. Hátrébb Barrichello leelőzte Coulthardot, Trullit és Ralf Schumachert is, így az ötödik körben már csapattársa mögött autózott.

A nyolcadik körben Giancarlo Fisichella Jordanjének motorja mondta fel a szolgálatot. A 14. körben Barrichello megelőzte Schumachert is, átvette a vezetést, majd sorra autózta a leggyorsabb köröket. Coulthard Trullit hagyta le, így lett ötödik. Ezek után Rubinhót újra utolérte a végzet, hidraulikája tönkrement, ezért feladta a versenyt.

Räikkönen az ötödik helyen haladó Jenson Buttont támadta, de - mint az idénynyitón Melbourne-ben - most sem túl keményen. Hátrébb Felipe Massát megelőzte Jacques Villeneuve, majd a sauberes brazil visszavette kilencedik helyét. Ugyancsak a mezőny végében a 18. pozícióból startoló Frentzen "felezett", feldolgozta magát kilencediknek... kicsivel később viszont váltóhiba miatt ő is kiszállt a versenyből.

Az élen a két Schumacher között nem változott jelentősen a különbség (bár némiképp csökkent), ám mögöttük két Renault-McLaren párbaj zajlott: Jenson Buttont DC támadta a harmadik, Trullit Räikkönen az ötödik helyért. Egyik McLarenben sem volt elég átütőrő. Ekkorra már világossá vált a csapatok taktikája, minden menő (immár a Renault-kat is ideértve) egy kiállásra apellált.

Fotó: EPA
Fotó: EPA
Barrichellónak nem sikerült a pontszerzés, a mögötte érkező DC-nek igen
A 39. körben Räikkönen megelőzte Trullit, egy menetre rá M. Schumacher a bokszba hajtott (12.6 másodpercig tartott a művelet). Pontszerző helyen autózott R. Schumacher, M. Schumacher, Trulli, Coulthard, Räikkönen és Button. Ralf Schumacher a lehető legtovább várt a kerékcserével, Montoya a 42. körben megelőzte Heidfeldet, feljött hetediknek, majd kiállt tankolni (9.6). Utána jött csapattársa (9.4), aki második maradt bátyja mögött.

Miután mindenki teljesítette bokszkátogatási kötelezettségét, az első hat pozícióban M. Schumi, R. Schumi, Coulthard, Räikkönen, Trulli és Button autózott, akik mögött már ott volt Montoya is.

Már húsz kör sem volt vissza, mikor Ralf Schumi lassan támadni tudta bátyját. A cél előtt 12 körrel Montoyának csak hét másodperc volt a hátránya Buttontól, s autózott is egy leggyorsabb kört. Aztán Trulli motorja felrobbant, az ötök pozícióból adta fel a versenyt. Három körrel a vége előtt Räikkönen besokallt egy kanyarban, kicsúszott, feladta a futamot. Pontszerzőnek Mika Salo és a Toyota jött fel, teljesítve egyelőre ezzel merész ígéretét.

Az utolsó körben Ralf Schumacher már nem támadta Michaelt, aki idei második futamát nyerte. Kis bökkenő mégis akadt: nem Michael Schumachert intették le elsőnek, Pelé ugyanis elfelejtette lengetni a kockás zászlót. A világ talán valaha volt legnagyobb futballistája a középmezőnynél kezdte meg a lengetést. A Ferrari sofőrje ezt aligha bánta meg, századik alkalommal állhatott Forma-1-es futam után dobogóra, annak is a legfelső fokára, s így ő lett az egy kocsival legtöbb nagydíjgyőzelmet szerző pilóta (36 elsőség a Ferrarival).

Fotó: EPA
Fotó: EPA
Schumi századszor a dobogón

"Izgalmas volt az első két kanyar. Arra gondoltam, kifékezem Juan Pablót, de igazán későn fékezett, így rákészültem a második kanyarra. Elég helyet hagyott nekem és így leelőztem. A negyedik kanyar előtt nem tudom, mi történt. Kicsit behúzódtam, hogy meghagyjam neki a külső vonalat. Azt nem tudom, hogy mitől sérült meg a kocsija, ezt inkább ő mondja el. Csak azt éreztem, hogy valami meglök hátulról, aztán Pablo lemaradt. A verseny vége felé nem volt nehéz magam mögött tartanom Ralfot. Csak a célegyenes végén előzhetett meg, szóval arra koncentráltam, nehogy kifékezzen ott. A pálya többi részén csupán arra figyeltem, nehogy hibát kövessek el. Miután új autóval nyertem itt, sokkal bizakodóbban várom azokat a versenyeket, ahol tavaly küszködtünk" - összegzett Schumacher.

Ralf Schumacher szerint nem volt igazi esélye a győzelemre: "Eleinte nem ment igazán jól az autóm, de a kerékcsere során kicsit módosítottuk a beállítást. Izgalmas verseny volt, örülök a második helynek. Sajnos nem volt esélyem megelőzni Michaelt. Csak akkor lehettem volna első, ha testvérem hibázik."
   
"Nagyszerű érzés, hogy visszakerültem a dobogóra. Már az elején hátrányba kerültem, így keményen kellett küzdenem. Szerintem szorosabb volt a verseny, mint amit az időkülönbségek mutatnak" - fejtegette DC.

A Brazil Nagydíj végeredménye:
1. Michael Schumacher, Ferrari (B), 1:31:43.663 óra, 1 kiállás
2. Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), + 0.588 másodperc, 1
3. David Coulthard, McLaren (M),  + 59.109, 1
4. Jenson Button, Renault (M), + 66.883, 1
5. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), + 67.563, 2
6. Mika Salo, Toyota (M), + 1 kör, 1
7. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), + 1 kör, 1
8. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), + 1 kör, 1
9. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), + 2 kör, 2
10. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 2 kör, 2
11. Mark Webber, KL Minardi-Asiatech (M), + 3 kör, 2
12. Kimi Räikkönen, McLaren (M), + 4 kör, 1
13. Alex Yoong, KL Minardi-Asiatech (M), + 4 kör, 2

nem ért célba:
Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), motorhiba
Rubens Barrichello, Ferrari (B), hidraulikai hiba
Enrique Bernoldi, Ornage-Arrows (B), kicsúszás
Heinz-Harald Frentzen, Ornage-Arrows (B), váltóhiba
Olivier Panis, BAR-Honda (B), műszaki hiba
Allan McNish, Toyota (M), kicsúszás
Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), baleset
Jarno Trulli, Renault (M), motorhiba
Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), műszaki hiba
    
Leggyorsabb kör:
Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), 1:16.079 perc a 61. körben

Ujlaky István

Ajánlat:

Korábban:

Korábbi futamok: