Társoldalunk:

Kettős Ferrari-győzelem San Marinóban

A lehető legtöbbet hozta ki az idény első európai futamából a Ferrari: Michael Schumacher győzött Rubens Barrichellóval a nyomában. Dobogóra ért még Ralf Schumacher, williamses társa, Juan Pablo Montoya előtt. A győztes lekörözte az utolsó pontszerző helyen beérkező David Coulthardot is.

Fotó: EPA
A rajtnál Ralf Schumi hatalmasat fékezett, s elcsípte a második helyet
A várakozásokkal ellentétben nem engedték rajthoz állni Alex Yoongot, aki Minardijával nem érte el a kvalifikáción a 107 százalékos limitet, így csak 21 autó foglalt helyet a rajtrácson. A startnál Ralf Schumacher megelőzte Rubens Barrichellót, az élen maradt M. Schumacher, hármuk mögött Juan Pablo Montoya, David Coulthard, Kimi Räikkönen, Jarno Trulli és Jenson Button volt a sorrend.

Az első körökben senki nem támadta a másikat, fokozatosan nőttek a pilóták közti különbségek. Allan McNish már a rajtnál kiesett, Szato Takuma Jordanje pedig a hetedik körben mondta fel a szolgálatot. Az első említésre méltó esemény a 16. körben volt, mikor M. Schumacher 1:25.359 perces idejével megdöntötte az addigi versenyben futott körrekordot.

Először a két Sauber cserélt kereket, Nick Heidfeldé azonban nem sikerült jól, 17.9 mp-ig tartott, így mikor visszatért, legalább láthattunk előzéseket: Quick Nick Giancarlo Fisichellát, majd Mika Salót hagyta le. A németnek pechére kevéssel később ismét a bokszba kellett hajtania - Sauberje első szárnyán állítottak.

A 21. körben Michael Schumacher megkezdte a lekörőzéseket, az első áldozat Pedro de la Rosa volt. Néhány perccel később mindkét renault-s kereket cserélt, egyformán 7.8 mp alatt. Heidfeldnek továbbra sem volt szerencséje, harmadszor is a bokszba ment, ezúttal büntetés miatt - az előző menetben túl gyorsan hajtott a depóban.

Eddie Irvine körözésénél Ralf Schumit megközelítette Barrichello, ám míg a német tudott előzni, Rubinho nem, sem ezzel le is szakadt kicsit a williamsestől. A 31. körben Michael és Ralf Schumacher is tankolt, előttük nem sokkal ugyanez tette Räikkönen is, aki nem kapott új gumikat, úgy hajtott tovább. A 32. körben Barrichello és Montoya is kijött. A kerékcserék eredményeképp Rubinho Ralf Schumi elé került.

Fotó: EPA
A legtöbb futamon induló Ferrari-pilóta stílusosan ünnepelt
Pontszerző helyen állt a kerékcserék után M. Schumacher, Barrichello, R. Schumacher, Montoya, Räikkönen és Button. Körökkel később M. Schumacher másodszor is tankolt, rögtön utána ment öccse is, majd Barrichello, akinek akadt egy kis problémája (bal hátsó kerekénél megakadt ), ám így is visszatért másodiknak. Ugyancsak kiállt mindkét Renault és McLaren, a végén az utolsó két pontszerző pozíció Buttoné és DC-é lett.

Hét körrel a leintés előtt M. Schumacher lekörözte Coulthardot és közeledni kezdett Buttonhoz. A nyolcadik helyet Felipe Massa elvette Trullitól, előttük autózott Jacques Villeneuve - az egyetlen hondás, aki még versenyben volt. Korábban kiesett Fisichella és Szato (Jordan), valamint Panis (BAR) is. Michael Schumacher csapattársa és öccse előtt megnyerte a futamot.

Michael Schumacher a futam után barátját, a Ferrari technikai igazgatóját méltatta: "Tavaly kudarcot vallottunk itt, pedig többet vártunk, idén ebből valamit visszaadtunk a tifosiknak. Helyes, hogy Rory Byrne is a dobogóra állhatott, mert nem csak vezetőként nagy hasznára van a csapatnak, hanem emberileg is nagyszerű. Pályafutásom java részében vele dolgoztam, és végig nagyon élveztem a közös munkát. A szoros időmérő után nem vártunk ekkora fölényt, s bár az egész autó jó volt, a győzelem kulcsa a Bridgestone volt. Most ünneplünk egy üveg pezsgővel, de a vb ilyen korai szakaszában már a következő versenyre gondolunk, és kedden már tesztelünk."

"Nagyon boldog vagyok, hogy három sikertelen futam után végre célba érkeztem. Elégedettséggel tölt el, hogy örömet okoztunk a Ferrari hatalmas szurkolótáborának. A rajtot ugyanúgy kaptam el, mint Michael, de én a pálya poros oldalán voltam. Nem tudtam becsukni az ajtót, Ralf megelőzőtt. Az a probléma ezzel a pályával, hogy lehetetlen előzni, így nem sokat tehettem. Aztán az első kerékcserém előtti kör remekül sikerült, ezzel visszavettem második helyem. A verseny végén kicsit lassítottam, mert a csapat szólt, hogy óvatosabban bánjak a motorral" - értékelt Rubinho.

"A kocsi nagyon jó, a rajtom jól sikerült, a stratégiánk is rendben volt, az első kerékcseréig mögöttem tartottam Rubenst. Mindkét tankolás nagyon jó lett, a motorral, a gumikkal és a kasztnival szintén nem volt probléma, de ez sem volt elég. Még mindig javulnunk kell, ha versenyeket akarunk nyerni" - jelentette ki Ralf Schumi.

A San Marinó-i Nagydíj végeredménye:
1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:29:10.789 óra
2. Rubens Barrichello, Ferrari (B), + 17.907 másodperc
3. Ralf Schumacher, BMW-Williams (Michelin), + 19.755
4. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), + 44.725
5. Jenson Button, Renault (M), + 1:23.395 perc
6. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), + 1 kör
7. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 1 kör
8. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), + 1 kör
9. Jarno Trulli, Renault (M), + 1 kör
10. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), + 1 kör
11. Mark Webber, Minardi (M), + 2 kör

Kiesett:
12. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), az 52. körben
13. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), 47.
14. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), 44.
15. Olivier Panis, BAR-Honda (B), 44.
16. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), 31.
17. Mika Salo, Toyota (M), 31.
18. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), 26.
19. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), 20.
20. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), 7.
21. Allan McNish, Toyota (M), 1.

Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:24.170 perc a 38. körben

Ujlaky István

Ajánlat:

Korábban:

Fórum:

Schumacher Fan Club