Vágólapra másolva!
A Forma-1-es Osztrák Nagydíj időmérő edzését Rubens Barrichello nyerte, mögötte Ralf és Michael Schumacher, majd Juan Pablo Montoya érkezett, Ferrari-Williams vegyespárosokat alkot így az első két sor.

Fotó: EPA
Rubinho az idénynyitó után újra az első rajtkockában

A kvalifikáció első öt percében semmi sem történt, így két dolgot érdemes megjegyezni: egyrészt Schumacher már a szabadedzésen megdöntötte tavalyi pole pozíciós idejét, másrészt a Bridgestone-gumik erősebbnek tűnnek. Szintén érdekes lehet az időjárás: a vasárnapi futamon ugyanis könnyen lehet, hogy elered az égi áldás.

Tíz perc után kijött az első pilóta - természetesen Mark Webber volt az, a Minardival, ideje azonban rosszul sikerült, még saját korábbi legjobbjától is mintegy két másodpercre elmaradt. A nagyok közül elsőként Montoya gördült ki a garázsból, de még a mért köre előtt vissza is gördült.

Kiment két Honda-motoros kocsi, és némi meglepetésre a jordanes Szato Takuma idejét nem tudta megdönteni a BAR-os Jacques Villeneuve. Következett a nagyok parádéja, Ralf Schumacher javított egy nagyot az ideiglenes pole-on, majd Kimi Räikkönen és David Coulthard remekelt, élre repítve a két McLarent. DC ideje ekkor 1:09.413 volt, de már körözött Barrichello...

Jarno Trulli Renault-ja lehalt a célegyenesben, az edzést megállították, de előtte még Barrichello kicsúszott (Trulli mögül), s a kavicságyon keresztül tért vissza az aszfaltra. Frentzennel ugyanaz történt, mint Barrcihellóval, csak az ő autója sokkal nagyobb roncsolódást szenvedett, mint a Ferrari, ám a német hamar be tudott állni a bokszba, így csak egy kört vesztett.

Trulli elhagyott egy nagy adag olajat az utolsó kanyarban, így sokáig senki nem akart visszatérni. Végül Villeneuve törte meg a "jeget", s feljött kilencediknek. Gyors kört kezdett Ralf Schumi is, s bár egyszer elfékezte magát, 59 ezreddel átvette a vezetést.

Aztán kijött a két Ferrari is, Barrichello simán megszerezte az akkori pole-t, majd rögtön utána saját idején javított még, így összesen több mint egy másodpercet hozott az élen álló Williamsen. Michael Schumacher csak második lett, ráadásul kicsúszott a gyors köre után az első kanyarban. Még negyed óra volt vissza a tréningből, az első hat pozícióban Barrichello, M. Schumi, R. Schumi, Coulthard, Massa és Räikkönen állt.

Ralf Schumacher nem adta fel, újabb gyors körén megelőzte bátyját, s egy tizedre csökkentette hátrányát Barrichellóval szemben. M. Schumacher - akárcsak San Marinóban és Spanyolországban - most is csak szenvedett a tréningen, második kísérlete még az elsőnél is rosszabbul sikerült, Montoya viszont javított, hetediknek lépett elő.

Az utolsó percek a szokásos parádézást hozták, de javítani senki nem tudott az idején. "Nagyon izgalmas kvalifikáció volt, a pályát összeporozták a kocsik, én kétszer is megcsúsztam, a forgalom nagy volt, mégis élveztem az egészet" - áradozott Rubinho.

Ralf Schumi a bátyjáról beszélt: "A kocsimon állítottunk reggel óta, mégis meglepett, hogy Michael elé kerültem. Nem tudom mi lehetett a problémája."

"Az első piros zászlós edzésleállítás rosszkor jött, utána pedig elvesztettem a ritmust. Beültem a tartalékautóba, ami nem ment rosszul, de igazán jól sem. Meg kell néznünk, mi lehet a baj vele. Holnap hosszú versenyünk lesz" - értékelt a ferraris Schumacher.

Az Osztrák Nagydíj rajtsorrendje:
1. Rubens Barrichello, Ferrari (Bridgestone), 1:08.082 perc, 11 kör
2. Ralf Schumacher, BMW.WilliamsF1 (Michelin), + 0.282, 12
3. Michael Schumacher, Ferrari (B), + 0.622, 10
4. Juan Pablo Montoya, BMW.WilliamsF1 (M), + 1.036, 12
5. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), + 1.047, 11
6. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), + 1.072, 12
7. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), + 1.146, 10
8. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), + 1.253, 12
9. Olivier Panis, BAR-Honda (B), + 1.479, 12
10. Mika Salo, Toyota (M), + 1.579, 11
11. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), + 1.589, 12
12. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), + 1.641, 12
13. Jenson Button, Renault (M), + 1.698, 11
14. Allan McNish, Toyota (M), + 1.736, 12
15. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), + 1.819, 12
16. Jarno Trulli, Renault (M), + 1.898, 10
17. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 1.969, 12
18. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), + 1.976, 12
19. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), + 2.451, 12
20. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), + 2.659, 10
21. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), + 2.306, 11
22. Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), + 4.254, 12

Ujlaky István