Társoldalunk:

Coulthard nyert Monacóban

Megszerezte idei első győzelmét a McLaren, méghozzá Monacóban, David Coulthard révén. A második helyre Michael Schumacher érkezett, miután az előle induló Juan Pablo Montoya Williamsében a motor felmondta a szolgálatot. Dobogós lett még Ralf Schumacher is, újra pontot szerzett Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella és Heinz-Harald Frentzen is, de elképzelhető, hogy technikai okok miatt Trullit kizárják a versenyből.

A rajtnál Coulthard megelőzte Montoyát, a két Schumi vívott kicsit egymással, de maradt a sorrend, Rubens Barrichellót viszont Jarno Trulli és Kimi Räikkönen is otthagyta. Az első körökben nem igen támadott senki senkit, Montoya, Michael és Ralf Schumacher egymás után autózott leggyorsabb kört.

Fotó: EPA
Fotó: EPA
Coulthard, Montoya és Schumacher halad libasorban
Az első tíz körben DC-t Montoya, a kolumbiait pedig M. Schumi gyötörte, de ott autózott közvetlenül mögöttük R. Schumi is. Eközben Jenson Button kapott bokszutcán áthajtós büntetést, mert kiugrott a rajtnál. A 15. körnél másfél másodpercre nőtt DC előnye, Schumi továbbra is támadta Montoyát, és megtörtént az első kiesés: Allan McNish csapta a falnak Toyotáját a Ste Devote-nál.

Meglepetésre a 20. körben Heinz-Harald Frentzen érte el a leggyorsabb kört, a mezőny pedig elkezdte lekörözni a rajtnál beragadó Jacques Villeneuve-öt. Az alagútból kijövet Szato Takuma Jordanje fordult keresztbe az úton, csapattársa, Giancarlo Fisichella hidegvérrel kerülte ki az előtte csúszó kocsit.

Enrique Bernoldi a rajtrácsnál keményen előzte Felipe Massát, majd a nagy lendülettől mindkét autó kicsúszott a pályáról rögtön az első kanyarnál. Érdekes módon mindketten folytathatták a versenyt, igaz Massa Sauberjén első szárnyat kellett cserélni.

Az élen DC járművének motorja kezdett lassan elfüstölni, Schumacher pedig továbbra is nyomorgatta Montoyát, aki állta a sarat. Hátrébb Barrichello Räikkönent támadta, de eredménytelenül, ami nem meglepő ezen a helyszínen. DC kocsijából nem jött több füst, ellenben hirtelen növelni kezdte előnyét: a verseny eddigi legnagyobbja, négy és fél mp lett a különbség.

A 39. körben Barrichello elfékezte magát, nekiment Räikkönennek. A Ferrari első vezetőszárnyát kicserélték, a finn kocsiját is sokáig istápolták a garázsban, de nem tudta folytatni a versenyt. Montoya kocsijával valami gond lehetett, mert egyszer levágta az alagút utáni sikánt, ám Schumacher három kanyaron belül ismét a nyakán volt - közben pedig DC előnye elérte a nyolc mp-t.

Barrichellót megbüntették, Schumiék pedig megunták, hogy Montoya nem megy: a német kiállt kerékcserére, így újra szabadon autózhatott. Montoya simán elengedte Ralf Schumit, így DC kicsit levegőhöz jutott - néhány pillanattal később Montoya és Villeneuve autója is elszállt.

Fotó: EPA
Fotó: EPA
DC a nemes serleggel
Ralf Schumacher és DC is letudta kerékcseréjét (mindkettő rövidebb volt Michael Schumacherénél), vissza is állt az eredeti sorrend: DC, M. és R. Schumi, Trulli, Fisichella, Frentzen. A célegyenes utáni jobbos ismét problémát okozott: Olivier Panis és Button csúszott egymásnak és palánknak, a biztonsági autó azonban nem jött be, a roncsokat hamar eltakarították.

Felipe Massa 12 körrel a vége előtt ismét megjárta a Ste Devote-ot, ám ezúttal szemből telikapta a gumifalat. Ralf Schumi Williamsének bal hátsó kereke megsérült, ezért újból a bokszba kellett hajtania, ám visszatérhetett harmadiknak. Barrichello autózott egy leggyorsabb kört, az 1:18.023-as idő már bőven jobb volt az addigi rekordnál (1:19.424). A brazil ráadásul nagyon megérkezett Frentzenre, pontszerzésért ment a csata.

A negyedik helyért Fisichella megtámadta Trullit, érdekes pillanat volt, amikor az egymást szintén gyötrő DC és Schumi lekörözte őket. Az utolsó körben már nem változott a sorrend, a pontszerzők maradtak a helyükön, noha elképzelhető, hogy technikai okok miatt Trullit megfosztják 4. helyétől.

A futam utáni ellenőrzés során kétségek merültek fel, hogy az olasz pilóta kocsijában található szoftver megfelel-e a szabályoknak. A Nemzetközi Automobil Szövetség várhatóan kedden dönt a végső sorrendről, miután alaposan átvizsgálják a Renault számítógépét és elektronikáját.

"Nagyon jól jött ez a győzelem, nehéz idény közepén vagyunk. Pár körön át éreztem, hogy probléma van a kocsival, de hála a csapatnak be tudtam fejezni a futamot. Kanadában tavaly is jók voltunk, most viszont erre nem gondolok, csak mostani győzelemnek örülök" - mondta DC.

"A bokszkiállásnál előztem meg Montoyát, aztán egészen a végéig keményen nyomtam, mert Monacóban bármi megtörténhet" - állította Michael Schumacher, akinek öccse is rövidre vette: "Technikai problémája adódott Pablónak a kocsi hátuljánál, aztán nekem is be kellett állnom egyszer pluszban pit stopra, de szerencsére Trulli elé térhettem vissza."

A Monacói Nagydíj végeredménye:
1. David Coulthard, McLaren-Mercedes (Michelin) 1:45:39.055 óra
2. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), + 1.050 másodperc
3. Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), + 1:17.450
4. Jarno Trulli, Renault (M), + 1 kör
5. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), + 1 kör
6. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), + 1 kör
7. Rubens Barrichello, Ferrari (B), + 1 kör
8. Mark Webber, KL Minardi-Asiatech (M), + 1 kör
9. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), + 2 kör
10. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), + 2 kör
11. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), + 2 kör
12. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), + 2 kör    

Kiesett:
13. Mika Salo, Toyota (M), baleset a 70. körben
14. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), baleset, 66
15. Jenson Button, Renault (M), baleset, 52
16. Olivier Panis, BAR-Honda (B), baleset, 52
17. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), műszaki hiba, 47
18. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), műszaki hiba, 47
19. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), baleset, 35
20. Alex Yoong, KL Minardi-Asiatech (M), baleset, 33
21. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), baleset, 23     
22. Allan McNish, Toyota (M), baleset, 15

Leggyorsabb kör:
Rubens Barrichello, Ferrari (B), 1:18.023 perc a 68 körben

Ujlaky István

Ajánlat:

Korábban:

Ajánlat:

David Coulthard fanclub