Társoldalunk:

Baumgartner állami segítséggel minardizik

Hétfő délben bejelentették, kedden már alá is írják a szerződést: honfitársunk, Baumgartner Zsolt a Forma-1-es Minardi-Cosworth istállónál vesenyezhet a 2004-es szezonban. Az eddig hiányzó összegről a magyar állam gondoskodik egy társaság létrehozásával, négymillió dollár alaptőkével.

Írja meg, mit gondol arról, hogy Baumgartner az ön pénzéből (is) Forma-1-ezik!

Hétfő délben budapesti sajtótájékoztatón bejelentették, hogy Baumgartner Zsolt a következő esztendőben a Minardi színeiben versenyezhet, ismét rajthoz állhat a Forma-1-ben. Azaz megvan a hiányzó pénz, s a felek megállapodtak (nehéz szülés volt, egy órával a bejelentés előtt állítólag még zajlottak a tárgyalások) - kedden alá is írják a szerződést (Paul Stoddart csapatfőnök, tulaj beleegyezett, hogy már most nyilvánosságra hozzák a döntést).

A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium első embere elmondta, hogy mindez, a támogatás egyben befektetés, üzlet, a négymillió dolláros alaptőkével alapított társaság (neve még nincs, benne ugye egész Magyarországon túl Zsolt és menedzsere, Frank Tamás) birtokolja a Baumgartner versenyzéséhez kapcsolódó jogokat, illetve értékesíthető reklámfelülete (ötven százalék) is lesz az autón. Gyurcsány Ferenc sietett leszögezni, az eddigi szponzoroknak köszöni ugyan a segítséget, de a támogatást az állam be is fogja gyűjteni, hiszen "a pénz akkor pénz, amikor nálunk van".

"A kormány úgy döntött, támogatja Baumgartner Zsoltot. Lényegében azért, mert az ország sikerekre vágyik, mindazonáltal a döntés korántsem volt egyszerű: a minisztérium felelőssége ugyanis kettős, részint támogatni kell mindenkit abban, hogy sikeres legyen, ugyanakkor figyelni kell arra is, hogy a támogatás ne hozzon létre méltánytalan különbségeket. Bár jelen esetben a kormányzat nem támogat, hanem befektet, így nem kívánjuk eltitkolni azt sem: a társaságba invesztált összeg megtérülését garantálni akarjuk, ebben szerencsére a menedzsment is partner volt" - mondta még a sportminiszter.

Eztán Frank Tamás, Baumgartner menedzsere jutott szóhoz, aki elárulta, kőkemény alkudozások folytak, amelynek végeredménye egy üzleti vállalkozás lett. "Amint lehet, repülőre ülünk, s ha minden igaz, kedden (Londonban) alá is írjuk Paul Stoddarttal a szerződést. Felhatalmazást már adott, hogy mindezt bejelentsük, így gyakorlatilag biztosra vehető, hogy Zsolt ott lesz jövőre a mezőnyben. Gondolom, nem kell hangsúlyoznom, mindez sporttörténelmi jelentőségű dolog" - összegzett Frank.

Baumgartner először megköszönte a minisztérium munkáját, majd céljairól beszélt. "Örülök, hogy az álmom végre megvalósult, nemcsak két futam erejéig, hanem egy egész szezonra" - kezdte. "Remélem, olyan idény elé nézek, amelyben akár a pontszerzés sem lesz elérhetetlen számomra, csapattársamat, Gianmaria Brunit mindenképpen meg akarom előzni. Nem lesz ismeretlen számomra, a Forma-2000-ben már versenyeztünk együtt, de persze most minden más lesz. Januárban elkezdem a felkészülést az Ausztrál Nagydíjra, bízom benne, hogy a hátralévő hetvenegynéhány nap elegendő lesz a csúcsformába kerülésre; persze nemcsak egy futamon, hanem egész évben meg akarom állni a helyem."

Később még kiderült, a minisztériumi beavatkozást a január 7-i kormányülésnek kell jóváhagynia, ez azonban lefutott ügynek tűnik, miután a pénzügyminiszter és Medgyessy Péter miniszterelnök is áldását adta az üzletre. A négymillió dollárt a költségvetés általános tartalékaiból teremtik elő, s a kormány reményei szerint többet nem lesz szükség hasonló segítségnyújtásra, "a dolgok innentől mennek tovább a maguk útján". A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium nem reklámozza majd magát az autón, mint Gyurcsány elmondta, versenyautón ilyesminek nincs helye.

S hogy a sportminiszter számít-e támadásokra a közpénzek miatt? "Biztosan támadni fognak, ez a világ rendje. Sokáig vacilláltunk is emiatt, dehát óriási tehetséggel állunk szemben, no meg a család elszántsága is hatott ránk. Bízunk benne, hogy ez volt a jó döntés, s ezzel az egész ország egyetért" - hangzott a válasz.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK