Vágólapra másolva!
Ahogy az korábban szinte biztosra vehető volt, a Ferrari két évvel meghosszabbította Rubens Barrichello 2004 végén lejáró szerződését. A The Sun értesülései szerint ugyanakkor Michael Schumacher majd' kilencmillió dolláros fizetéscsökkentéséről is döntöttek Maranellóban.

Nemrégiben kiszivárgott, hogy a Ferrari meghatározó emberei után a Schumi mellett csak másodhegedűsnek tartott Rubens Barrichello szerződését is meghosszabbította 2006 végéig. Felsőbb körökből mindmáig tagadták az egyezség tényét, szerdán azonban a Ferrari Madonna di Campiglióból közleményben tudatta: a brazillal kétéves szerződéshosszabbításban állapodott meg, így a tavalyi világbajnokság negyedik helyezettje - az ideivel együtt - három szezont még biztosan eltölt a vörösöknél. Annyit, amennyit az álomcsapatnak titulált Schumacher, Jean Todt, Ross Brawn trió.

Barrichello 2000 óta vezeti a Ferrari második számú versenyautóját, s eddig az idény végén a McLarenhez igazoló Juan Pablo Montoya potenciális utódjelöltjeként emlegették a Williamsnél. A találgatásoknak ezennel vége, a kék-fehéreknek új embert kell keresniük a kolumbiai helyére: Barrichello legnagyobb örömére. "Büszke vagyok, mostani, jó pillanatban hozott döntésem ismét előrelépést jelent. Egyértelmű, hogy a Ferrari elégedett velem. Nem is lehet kérdés, hogy az új szerződés biztonságot jelent számomra, a következő években még számos fontos feladat vár rám" - mondta a dél-amerikai sztár.

Ám míg a brazil örvendezik, csapattársának pénzügyi megszorításokkal kell szembenéznie. A The Sun című napilap legalábbis arról írt, hogy a hatszoros világbajnok fizetését majd' ötmillió fonttal (kb. kilencmillió dollár) kívánja a csapatvezetés megkurtítani, így a 2004-re tervezett 25 millió font helyett csak valamivel több, mint húszat (37 millió dollár) vehet fel a pénztárnál. Az intézkedés oka a dollár árfolyamának mélyrepülése, a Forma-1-ben ugyanis majdnem mindent amerikai valutában "mérnek".

Az összes istálló bajba kerülhet egyébként emiatt, mivel a tévéközvetítésekért járó összesen 350 millió dollár sem ér annyit, mint, mondjuk, tavaly. A "szegény" Ferrarit ráadásul az ág is húzza, ugyanis a gárda 250 millió dollárra becsült költségvetésének két fő előteremtője, a Marlboro és a Vodafone is zöldhasúakkal fizet, továbbá az amerikai eladásokból 25 százalékkal kevesebb a bevétele. A maranellóiak riválisai közül a McLaren forrásai jórészt euróban érkeznek, míg a Williams két főszponzora szintén amerikai.

A Ferrarinál maradva, a Renault után az olaszok is behatóbban tanulmányoznák a Williams által a hónap elején bemutatott forradalmi orrkialakítást, az együttes egyik szóvivője a News of the World című lapnak úgy nyilatkozott, felülvizsgálják alapkoncepciójukat. "Évek óta hasonló irányelvek alapján építjük meg autónkat, ám úgy tűnik, idén nem sok hasznunk lenne ebből" - vélekedett a szóvivő. "Talán elérkezett az idő, hogy kipróbáljunk valami újdonságot." Hozzátette: néhány évvel ezelőtt már kipróbáltak egy "williamses" orrváltozatot, ám akkor elvetették az újítást. Az Auto Bild Motorsport című szaklap legfrissebb számában már az új Ferrari-orrot ábrázoló rajz is megtalálható, a mérnökök alaposan kiszélesítették az első szárny és a kasztni közötti lyukat.