Társoldalunk:

A Mol tisztázná a Baumgartner-ügyet

A Mol Rt. szerint az olajipari cég múlt csütörtöki, Baumgartner-teamnek tett végleges ajánlatával kapcsolatban közölt, sajtóban megjelent tudósítások pontatlanok voltak, s a vállalat - a sajtóorgánumok neveinek az említése nélkül - közleményben kívánja a félreértett mondatokat tisztázni. Az alábbiakban a Mol [origo]-hoz eljuttatott sajtóközleményét olvashatják.

"A Mol hatvanmillió forintot tett volna le az asztalra az első tíz futam után" - a valóságban az úgynevezett rajtpénzt a Mol természetesen előre fizetné, s ennek futamarányos része csak akkor lenne visszafizetendő, ha Baumgartner Zsolt kevesebb, mint 10 futamon állna rajtvonalhoz. Ez a feltétel semmilyen szempontból nem számít teljesíthetetlennek.

"A Mol kikötötte, hogy Baumgartner Zsolt mind a 18 futamon célba érjen" - a valóságban természetesen nem létezik ilyen feltétel, a Mol minden egyes befejezett futam után átutalná a célba érési prémiumot; és nem létezik semmilyen összesítési kritérium.

"A Mol a 60 milliós rajtpénzért cserébe annyi jegyet igényelt volna, hogy azok összköltsége meghaladta volna a rajtpénz összegét" - a valóságban az úgynevezett technikai költségek, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül a versenyző szponzorációjához, mind az első, mind a múlt heti szándéknyilatkozatban is elkülönítve szerepeltek, s mindkét esetben hozzáadódnak a szponzoráció összegéhez.

Még tárgyalnak Baumgartnerék
A Minardi csapat tudtával tovább folyik az egyeztetés azért, hogy Baumgartner Zsolt 2004-ben a Forma-1-ben szerepelhessen. A Baumgartner-team arról tájékoztatta az MTI-t, hogy - az emberek hihetetlen mértékű segítőkészségét tapasztalva - nem kívánja feladni a reményt, és igyekszik biztosítani a pénzügyi feltételeket. A Baumgartner Zsolt támogatói klub közben a Matáv segítségével egy emeltdíjas telefonvonalat (06-81-330-216) létesített. Ennek tárcsázásával minden hívó 500 forinttal járul hozzá a pilóta Forma-1-es részvételéhez. Információs vonalak: 06-1-246-2671, 06-1-248-2808.
"A Forma-1 világában ismeretlen a teljesítményarányos szerződés fogalma" - a valóság azonban az, hogy mind a versenyző és az istálló, mind a szponzorok és a versenyző közötti szerződések esetében gyakran alkalmaznak teljesítményarányos feltételeket. Több, elsősorban sereghajtó istálló esetében előfordult már a szponzori támogatás elmaradása, mert az összegek olyan teljesítményekhez voltak kötve, amelyeket az adott istálló nem tudott teljesíteni.

"A Mol múlt heti szándéknyilatkozata lényegesen rosszabb feltételeket tartalmaz, mint az eredeti szándéknyilatkozat" - a valóságban a tíz - szezon végéig begyűjtött - pont esetén a két szándéknyilatkozat azonos összegű szponzorációt tartalmaz. (15 célba érés esetén 11 pontot, 12 célba érés esetén 12 pontot kellene begyűjteni a teljes összeghez.) A Jordan eddigi eredményei és idei fejlesztései ismeretében, különösen az új pontrendszer bevezetését követően a tíz pont optimista, de reális eredménynek számított. Az új istálló esetében viszont a teljesítményarányos feltételrendszer kialakítása azt fejezi ki, hogy a Mol nem vállalja teljesen magára a vélhetően gyengébb szereplés pénzügyi kockázatait.

A Mol teljesítményarányos ajánlata nem tett mást, mint pontosította az érték-ellenérték arányt a Minardi istállójára vonatkoztatva, figyelembe véve azt a tényt, hogy az istálló az elmúlt három évben mindössze 2 pontot szerzett, szemben a Jordan hasonló időszakban szerzett 41 pontjával.

Mol Rt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK