Vágólapra másolva!
Többezer ember gyűlt össze a városligeti Kós Károly sétányon, hogy Baumgartner Zsoltot és a Minardi kétüléses versenygépét csodálja. A rendezvény korántsem bizonyult zökkenőmentesnek, sokak fegyelmezetlensége az egész bemutatót veszélybe sodorta. Az első magyar Forma-1-es versenyző és csapata a Hotel Intercontinentalban korábban sajtótájékoztatón vett részt, Baumgartner ezen köszönetet mondott a magyar embereknek, hogy idáig eljuthatott. Megtudtuk, a Minardi bemutatója március 3-án lesz Melbourne-ben.

Rengeteg kép Baumgartnerről és a Minardiról! Nézze meg őket!

Rendhagyó bemutató színhelye volt a városligeti Kós Károly sétány vasárnap délután: Baumgartner Zsolt és újdonsült csapata, a Minardi-Cosworth mutatkozott be a nagyközönségnek, mégpedig oly módon, hogy az első magyar Forma-1-es versenyző néhány szerencsést megautókáztatott a Minardi kétüléses versenygépével. A "teszt" résztvevőit sorsolás útján választották ki Baumgartner támogatói közül (azok nyerhettek, akik hívták a Baumgartner Team emelt díjas telefonszámát, ezáltal 500 forinttal segítették Zsolt pályafutását), egyikük, Latorcai László már a délelőtti sajtótájékoztatón megnevettette a népet, de erről később.

Előbb ugyanis szólni kell a Városligetben történtekről: a Minardi bemutatója kétségkívül óriási közönségsikert aratott, többezren (egyes becslések szerint akár tízezernél is többen) látogattak ki a Kós Károly sétányra, ám a biztosítással és a nézők fegyelmezettségével azért akadtak gondok. Addig nem volt baj, míg az 1999-es Tyrellből átalakított autó a Minardi sátrában pihent, magunk között meg is jegyeztük, milyen nyugodtan várakozik a tömeg a kordont jelképező egy szem csíkos szalag mögött. Hanem amikor megtörténtek az előkészületek az indulásra, akkor elszabadult a pokol.

Mindenki egyszerre próbált a sátor közelébe (meg bele) nyomulni, hogy lefényképezhesse Zsoltot az autóban, a "kordonon" átbújva próbáltak a renitensek minél jobb pozíciót kiharcolni maguknak. Ők senkire és semmire nem voltak tekintettel, még a dolgukat végző újságírókra sem.

A káoszt Paul Stoddart, a Minardi tulajdonosa és csapatfőnöke sem nézte jó szemmel, saját tekintélyét is bevetette a rendteremtésben. Az összevisszaságot tetézte, hogy a Minardi az első utas alatt (olyan fél három magasságában) lefulladt, így a szerelőcsapatnak is (személy)autóba kellett pattannia, hogy folytatódhassan a móka. A fegyelmezetlenségre amúgy jó példa, hogy sokan simán átrohangáltak az úton, pedig Zsolt az aszfalt egyenetlensége (csúszkált is a Minardi fara rendesen) ellenére is padlóig nyomta a gázt, teljes gőzzel száguldott. Ha valaki esetleg elé került volna...

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

De jobb nem is folytatni. Sajnos, ismét bebizonyosodott, nem mindig tudunk európai módon viselkedni, de legalább nem kellett rendőri erőket bevetni, mint a Renault hasonló rendezvényén Palermóban. Mint Kövesdi Viktor és Pataky Tibor a Baumgartner Team képviseletében emlékeztettek rá, Olaszországban már megkezdődött a Renault alkatrészeinek leszerelése, mire a hatóságoknak sikerült közbelépnie, Jarno Trullit és Fernando Alonsót úgy kellett kimenekíteni a tömegből.

Megjegyezték, még mindig jobb, hogy ennyien jöttek ki, mintha senkit nem érdekelt volna a dolog, s legalább bebizonyosodott, Baumgartner Zsoltot szeretik ebben az országban. "Azt hittem, fegyelmezettebbek az emberek" - reagált ellenben Frank Tamás, Baumgartner menedzsere.

A rendezvény vége felé Paul Stoddart arcán is kisimultak a ráncok, lelkesen osztogatta az autogramokat boldog-boldogtalannak, s az érdeklődők is elégedetten távoztak. Elvégre nem mindennapi élmény, amikor az ember orra előtt centikkel suhan el egy Forma-1-es autó (amelynek legnagyobb sebessége közel kétszáz km/h volt). "Zsolti, meg ne büntessenek gyorshajtásért" - szólt is egy jótanács a kordon mögül, míg valaki más azt jegyezte meg némiképp erőltetett humorral, hogy "hajrá, Zsolti, jó a verseny!"

Baumgartner (aki nagyon élvezte a népszerűséget, folyamatosan integetett a közönségnek) egyébiránt a tervek szerint egy prominens személyiséget is elvitt volna egy körre, ám erre végül nem került sor az illető (akinek nevét a Baumgartner Team kérésére nem áruljuk el) egyéb elfoglaltságai miatt.