Vágólapra másolva!
John Iley aerodinamikus után a Forma-1-es Renault-istálló újabb kulcsemberét szipkázná el a Ferrari: ezúttal a "rajtfelelős" japán Tokunaga Naokit csábítanák Maranellóba. Mario Theissen, a BMW motorsportigazgatója szerint csapata a San Marinó-i Nagydíjig nem tudja ledolgozni hátrányát, Kimi Räikkönen meg tesztelés helyett elment szabadságra.

Tavaly, amikor is a startautomatika még nem volt tiltott a Forma-1-ben, a Renault-kat képtelenség volt megverni a rajtnál. Ha Alonso és Trulli hátulról indultak, biztosan megelőztek egy-két (több) versenyzőt, amikor pedig elölről várhatták a piros jelzés eltűnését, garantáltan nem ért a nyomukba senki: csak úgy porzott utánuk az aszfalt.

Idén annyiban változott a helyzet, hogy startautomatikát nem lehet használni, a Renault-k viszont továbbra is alázzák a mezőnyt. Sokan fel is vetették, hogy Alonsóék esetleg csalnak, Pat Symonds technikai igazgató azonban csupán annyit válaszolt az ezt firtató kérdésekre az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után, hogy a csapat alaposan tanulmányozta a szabálykönyvet, s nem alkalmaz tiltott módszereket. Részleteket természetesen nem árult el, de valószínűleg igazat mondott, mert azóta sincs újabb fejlemény az ügyben.

Illetve annyi mégis, hogy a Ferrari is nagyon szeretne ilyen rendszert Michael Schumacher és Rubens Barrichello autójába, így elképzelhető, hogy az aerodinamikus John Iley után újabb kulcsemberrel lesz szegényebb Flavio Briatore alakulata. A maranellóiak az elektronika-specialista Tokunaga Naokit szeretnék elcsábítani; a japán szakember jelenleg a Renault leányvállalatánál, a Nissannál dolgozik szakértőként, s a hírek szerint ő dolgozta ki a francia istálló "rajtrendszerét".

Mint arról Ross Brawn technikai igazgató nemrégiben beszámolt, a "vörösök" új fejlesztésekkel rukkolnak majd elő a két hét múlva esedékes San Marinó-i Nagydíjon, fő is emiatt a feje rendesen Mario Theissennek, a BMW motorsportigazgatójának. "Bahreinben körönként fél másodperccel voltunk lassabbak Schumacheréknél, mi lesz, ha erre még rátesznek egy lapáttal?" - filozofált a szakember a Williams hivatalos honlapján. "Nyilvánvaló, ekkora különbséget nem tudunk Imoláig ledolgozni, az első európai futamon még nem leszünk versenyképesek."

Theissen elsősorban az időjárást okolta a kudarcokért, mint ismeretes, Melbourne-ben, Sepangban és Szahírban sem volt forróság, a Michelin-abroncsok márpedig kánikulában érzik igazán jól magukat. Mindamellett Theissen még nem mondott le a világbajnoki címről. "Tavaly is láthattuk, óriási fordulatok történhetnek egy idényen belül, így csináljuk tovább a dolgunkat. Amíg van matematikai esélyünk a győzelemre, nem adjuk fel a reményt."

A Williamsnél sokkal nagyobb gondokkal küzd a McLaren-Mercedes, David Coulthard szerint Wokingban fejek is hullhatnak, ha nem javul az együttes teljesítménye. A tesztek például sokat segíthetnének az előrelépésben, a jelek szerint azonban Kimi Räikkönen mindezt másképp gondolja: ahelyett, hogy a mezőny nagy részével együtt Barcelonában gyakorolna, kedvesével elutazott vakációzni. Csak emlékeztetőül: a finn pilóta 2004-ben még egyetlen pontot sem szerzett...

Emiatt egyébként a Mercedes letiltotta legújabb reklámfilmjét, amelynek főszereplője a tavalyi világbajnokság második helyezettje lett volna. Az indoklás szerint a csapat jelenlegi helyzetében egy agresszív reklámkampánnyal éppen ellentétes hatást lehetne elérni, mint ami az eredeti cél lett volna. A Sport Bild szerint a spot végleg dobozba kerül, nem lesz látható sehol.

kádé