Vágólapra másolva!
Rubens Barrichello győzelmével ért véget a Forma-1-es világbajnokság tizenötödik futama, az Olasz Nagydíj. Hogy a hazai szurkolók öröme teljes legyen, a második helyen Michael Schumacher ért célba, azaz a Ferrari kettős győzelmet aratott. A harmadik-negyedik helyen BAR-pilóta, Jenson Button, illetve Szato Takuma végzett, Baumgartner Zsoltot tizenötödikként intette le a kockás zászló. A sokáig nedves pálya miatt nem dőlt meg a tavalyi gyorsasági rekord.

Rubens Barrichello az Olasz Nagydíj előtt úgy nyilatkozott, nem érdekli a világbajnokság második helye, győzni szeretne, de nagyon. Nos, már Monzában teljesült kívánsága, Michael Schumacher előtt megnyerte az esősnek induló futamot.

Fél kilenctől délután egyig zuhogott Monzában, de az időjárás végül "ragaszkodott" a hagyományokhoz, így 1981 után nem került sor újabb esős Olasz Nagydíjra. A brazil úgy döntött, a rajt pillanataiban még nedves pályán inkább köztes (intermediate) abroncsokkal próbálkozik, eleinte úgy tűnt, bejött a számítása. Csakhogy a pálya a vártnál gyorsabb ütemben száradt, így már az első körökben ki kellett mennie kereket cserélni.

Még az "indulás" után néhány pillanattal történt, hogy Michael Schumacher megpördült, visszaesett a 15. helyre, a fentebb részletezett nehézségek ellenére a Ferrari mégis bejött az első két helyre. Sokáig nem úgy nézett ki, hogy örömünnep lesz a vége, a Ferrarit azonban idén lehetetlen megverni.

Barrichello különben egy varázslatos taktikai húzásnak köszönheti első helyét, mindenki mással ellentétben háromszor ment ki a boxba. A kis üzemanyagmennyiségnek nagy hasznát vette a világ leggyorsabb pályáján, harmadik cseréje előtt akkora előnyre tett szert, hogy kényelmesen visszaért az első helyre. S hogy az egész, úgymond, még "kegyetlenebb" legyen, ugyanebben a pillanatban Schumacher megelőzte a sokáig vezető Buttont, eldöntve a versenyt.

A Ferrari Monzában tervezte megünnepelni Schumacher és az istálló világbajnoki címét, a kettős győzelemnek köszönhetően feltehetően hatalmas ünneplést tart a csapat. A futam krónikájához tartozik még, hogy Gianmaria Bruni második kiállása alkalmával belobbant az üzemanyag, de az olasz szerencsére ijedséggel megúszta az első ránázésre ijesztő esetet. Baumgartner elkormányozta a célig a Brunira beállított tartalék Minardit, 15. lett, megelőznie senkit sem sikerült.

A BAR Button harmadik és Szato negyedik helyével megelőzte a Renault-t a konstruktőrök versenyében.