Társoldalunk:

Ralf Schumi hozta a hazai pályát

Német győzelemmel végződött a hockenheimi Grand Prix, mert bár kiesett Michael Scumacher és Nick Heidfeld, a Williams-BMW-t hajtó kis Schumi szép versenyzéssel - és szerencsésen - megnyerte a futamot. A nagy meleg nagyon megtépázta a versenyt: csak tíz autó ért célba, a második majdnem egy perc hátránnyal Rubens Barrichello (Ferrari), a harmadik pedig Jacques Villeneuve (BAR-Honda) lett.

Burti
Fotó: Reuters
Burti az égben, jobbra látszik M. Schumi megbénult autója
Hatalmas balesettel kezdődött a Forma-1-es Német Nagydíj. A rajtnál Michael Schumacher lelassult autójába belerohant Burti. Három autó összetört (Burti a levegőből "lecsapott" Bernoldira), de személyi sérülés nem történt. A versenyt újraindították, a a három versenyző tartalékautóval indulhatott el.

Rengeteg törmelék maradt a pályán a balesetet követően, s bár a biztonsági autó kiment a pályára, a versenyigazgató úgy döntött, hogy leállítja a versenyt és az ismételt rajtig teljesen meg lehet tisztítani a pályát. Ez azt jelentette, hogy mindenki tiszta lappal indulhatott el újra. Schumacher visszasprintelt a Ferrari bokszba a tartalékautójáért, éppúgy, mint Burti. Közben a Ferraris szerelők sikeresen kicserélték Barrichello megtört hátsó szárnyát is, amely még az első körben a Mika Häkkinennel való közelharc közben sérült meg.

A rajt után az élről induló két Williams jól őrizte helyét, de a harmadik Mika Häkkinent (McLaren) gyorsan megelőzte Michael Scumacher (Ferrari), az ötödik David Coulthardot pedig Rubens Barrichello. Utóbbi azután a másik McLarent is legyorsulta, így Montoya, Ralf Schumacher, M. Schumacher, Barrichello, Häkkinen, Coulthard volt a sorrend a harmadik kör után.

Időközben Pedro de la Rosa (Jaguar) és Nick Heidfeld (Sauber) ütközött az első lassítókanyarnál (előbbi egyszerűen belerohant a németbe), mind a ketten feladni kényszerültek a versenyt.

A hatodik körben Ricardo Zonta (Jordan) nekiment az egyik Arrowsnak (Jos Verstappen lehetett, mert ő is a boxba ment később), és beletörte az első légterelőjét. Az autója lelassult, de meg tudták javítani. Az élen közben Barrichello villant megint: megelőzte a nagy Schumit is. Zonta egy körrel később feladta a versenyt: Heinz-Harald Frentzent tehát nem tudta jól pótolni vele a Jordan.

Villeneuve
Fotó: Amber PR
Villeneuve száguldása
A 12. körben óriási csata alakult ki a középmetzőnyben: a 9. Olivier Panis (BAR) támadta sokadszor Jarno Trullit (Jordan), míg végül sikerült megelőznie. Trulli azonnal visszatámadt, de elmérte: a következő kanyarban kisodródott. A közvetlenül mögötte érkező Jacques Villeneuve-nek (BAR) sikerült elkerülnie a pörgő Jordant, amely jócskán lemeradt a két támadójától, a 17. helyre tudott visszajönni.

A 15. körben az idei év nagy vesztese, Häkkinen újra szerencsétlenül járt: az autója lelassult, kénytelen volt megállni és feladni a versenyt. A tévéfelvételeken úgy látszott, mintha a hűtőfolyadéka távozott volna el. Barrichello közben kijött az első tankolásra és kerékcserére, majd Coulthard mögé jött vissza.

17. kör: Kimi Räikkönen (Sauber) és Eddie Irvine (Jaguar) is a boxban. Nem lehetett rendbetenni az autójukat, feladták a versenyt. Montoya a következő körben utolérte az utolsó helyen autózó Fernando Alonsót (Minardi).

Nagyon kemény csata alakult ki Barrichello és Coulthard között: a brazil egy körön át a skót hátsójára tapadva lihegett, és mihelyt végül megelőzte, el is húzott tőle. Panis kerékcseréje segített egy kicsit Villeneuve-nek: immár pontszerző helyen autózott, de húsz másodperccel lemaradva a most már ötödik Coulthardtól.

Montoya tankolását nagyon elszúrták: 29,9 másodpercet töltött a cső alatt, így csak a negyedik helyre tudott visszajönni. Az élen így a két Schumi, előbb Ralf, majd 19 másodperccel mögötte Michael autózott, őket a nagyon jó napot kifogó Barrichello következett. Az idősebb Schumacher azonban rögtön kijött a boxba, így újabb változás következett.

Ami drámaivá vált: M. Schumi autója közvetlenül a kiállás után leállt, így már a második világbajnok búcsúzott. Egy percre rá Luciano Burti (Prost) másodszor is kicsúszott ugyanott: a célegyenes utáni kanyart egyszerűen nem tudta bevenni, a gumifalnak ütközve szintén befejezte a futamot. 

Ralf Schumacher
Fotó: Reuters
A kis Schumi harmadik futamgyőzelmét aratta
A forróság sorra tette tönkre a kocsikat, Montoya is feladta a 26. körben, így a tíz másodperccel vezető Ralfot Barrichello, Coulthard, majd a benettonos Giancarlo Fisichella, a prostos Jean Alesi és Villeneuve követte. De nem sokáig: DC autója közvetlenül a boxkiállást követően iszonyúan füstölni kezdett, így a skót leparkolhatott a füvön.

A 29. körben Tarso Marques (Minardi) az utolsó helyről adta fel, így már csak a mezőny fele tekergett az aszfaltcsíkon. A 35. körben - miután lecsengett, hogy Barrichello szerelői sem tudtak rendesen tankolni - Trulli is kiállt: a 12. volt, aki feladta a versenyt, amelyre úgy látszik, nem lehetett felkészülni.

Hat körrel a leintés előtt Ralf Schumacher 49 másodperccel vezetett Barrichello előtt, akinek további 22 másodperc fórja volt Villeneuve-vel szemben. A két Benetton, Fisichella és Jenson Button következett ezután, hatodik helyen (csupán két és fél másodperc hátránnyal) Alesi autózott.

A kis Schumi megnyerte a neki hazai pályának számító futamot, a második majdnem egy perc hátránnyal Barrichello, a harmadik Villeneuve lett, őket a két Benetton követte, Alesi pedig újra szerzett egy pontot. A világbajnoki pontversenyben Ralf (41) megelőzte Rubinhót (40), előttük második 47-tel DC, aki a Magyar Nagydíjon el is veszítheti a vb-címmel kapcsolatos reményeit. Ha ott ugyanis Michael Scumacher nyer, akkor ő a világbajnok ismét.

Ralf Schumacher győzelmét megelőzően sikeresen túlélt egy sor motormeghibásodást, amely saját bátyját, Michaelt és saját csapattársát, az első helyről rajtoló Juan-Pablo Montoyát sem kímélte. Pedig utóbbi a verseny első felében senkitől sem zavartatva vezetett az első helyen, egészen az első bokszbeállásáig. Mindkét McLaren-pilóta szintén motormeghibásodás miatt esett ki, így főhetett is a feje a versenyre kilátogató mercedeses nagyfőnöknek.

"Tudtam, hogy nagyon igénybe veszi a verseny a motorokat, és mikor Montoya elhúzott a startnál, úgy döntöttem, hogy elengedem és már ekkor elkezdtem vigyázni a motoromra." - nyilatkozta Ralf, aki elmondása szerint fékproblémákkal küszködött a verseny elején. "Majd a verseny vége felé, mikor Rubens bement második bokszbeállására, és ekkora már nagy előnyre tettem szert, lehetővé vált, hogy egy kicsit lelassítsak" - tette hozzá.

A hockenheimi dobogó
Fotó: Amber PR
Barrichello, R. Schumacher és Villeneuve
Rubens majd 50 másodperccel lemaradva ért célba a Williams mögött, de elégedett volt így is. "Úgy hiszem jó stratégiát választottunk. Ennek segítségével el tudtam menni a rajtnál a McLarenek mellett és később a harmadik helyre tudtam kerülni. Sajnos kicsit nehézkesen tudtam kielőzni Davidet, ami miatt mindketten sok időt vesztettünk. Úgy gondoltam, a harmadik hely a legtöbb, amit ma megszerezhetek, így boldog vagyok, hogy második lettem" - mondta.

Azért annyira rosszul nem sikerült a hétvége Michael Schumacher számára, bár kénytelen volt feladni a versenyt a 24. körben üzemanyag-nyomás problémák miatt, ami miatt a Ferrari motorja kihagyott. Coulthard kiesése a harmadik helyről mosolyt csalt az arcára, amint ott álldogált a pálya szélén leparkolt autója mellett. Ez érthető, hiszen 37 pontos világbajnokságbeli előnye megmaradt és már csak 50 megszerezhető pont maradt, lévén még öt verseny van hátra a szezonból. Barrichello második helyével a Ferrari 58 pontos előnyre tett szert a konstruktőrök között. Ralf Schumacher győzelmével újra visszavette a harmadik helyet a világbajnoki ponttáblán egyetlenegy ponttal megelőzve Rubens Barrichellót.

Pocsék napja volt a Jordannek. Azután, hogy kritikák özönét zúdították rájuk amiért kirúgták Frentzent, a helyette versenyző Ricardo Zonta felfüggesztésbeli meghibásodás miatt feladta a versenyt. Jarno Trulli Jordanjének hidraulikus pumpája meghibásodott, így ő is kénytelen volt kiállni. Előtte kemény csatát vívott Jacques Villeneuve-vel, de elvesztette azt. A BAR csapat dobogós helyezésével egy ponttal a Jordan csapat elé került a konstruktőrök között, a Jordan így a hatodik helyre esett vissza a Williams, a Sauber és a BAR mögé. Ezúttal a BAR csapat volt a jobban teljesítő Honda-motor hajtotta istálló.

Korábban:
Montoya indul az első helyről Hockenheimben
A Jordan csapat elbocsátotta Frentzent

(Az Amber PR segítségével)