Társoldalunk:

Kettős Williams-siker Malajziában

Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya és Michael Schumacher állhatott dobogóra a Forma-1-es Malajziai Nagydíjon, pedig utóbbi két pilóta csaknem kiütötte egymást néhányszáz méterrel a start után. A renault-s Jenson Button óriási pechhel maradt le a pódiumról és pontot szerzett mindkét Sauber.

Fotó: Amber PR
Schumi nem sokáig élvezhette a pole pozíció áldásait
A rajtnál az élről, a pálya bal oldaláról induló Michael Schumacher rögtön Montoya elé evezett, aki viszont kívülről próbálkozott tovább, miközben Rubens Barrichello mindkettőjüket megközelítette. Az első (jobb)kanyar előtt szinte egy vonalban érkezett Barrichello, Montoya és Schumacher. A kolumbiai és a német összeütközött, hogy miért, arról születnek még eposzok a napokban. A következményeket viszont mindenki láthatta: Schumacher első vezetőszárnya letört, visszaesett a mezőny végére és ki is kellett állnia a bokszba. A Ferrari-szerelők valószínűleg világcsúcsot állítottak fel, 12.5 másodperc alatt cserélték ki a kocsi orrát és négy kerekét. Montoyának kicsit később kellett a depóba hajtania, büntetést kapott a versenybíráktól. Schumacher a 19., Montoya a kilencedik helyre tért vissza.

Így viszont élre kerültek a melbourne-i kakaskodók, Barrichello mögött Ralf Schumacher körözött, pontszerző helyen állt még Kimi Räikkönen, David Coulthard, Nick Heidfeld és Button. Újabb fejezetéhez érkezett a McLaren-Mercedesek tavaly kezdődött bukdácsolása, előbb Coulthard, majd tíz körre rá Räikkönen is feladta a versenyt műszaki hiba miatt.

A 19. körben M. Schumi már másodszor is kihajtott a bokszba, ám ezúttal tervszerűen, 9.4 mp alatt restaurálták, ugyanekkor ment ki Heidfeld is, a sauberes manőverje 11.2 mp-et vett igénybe. Két menttel később Barrichello (6.6 mp) és Montoya (8.6) szervizelt, ekkor körvonalazódtak a taktikai elképzelések: a két-két Ferrari és Williams közül egyedül Ralf Schumi bazíroz egy cserére.

Mivel többen feladták a versenyt és előzött is párat (Enrique Bernoldival nehezen ment, a brazil egyszer visszaelőzött), M. Schumacher a 26. körben pontszerző helyre kapaszkodott. Ekkor az élmezőnyt R. Schumacher, Barrichello, Button, Heidfeld, Montoya és M. Schumacher alkotta. Heidfeldet Montoya, majd hat körrel később M. Schumi is megelőzte, közben Barrichello kis ideig visszakerült az első helyre, Ralf Schumi egyetlen, és saját második tankolása közt. Szintén ezekben a percekben ment a bokszba Button, aki R. Schumacherhez hasonlóan nem ment vissza többé.

Fotó: Amber PR

Ralf Schumi győzelme egyértelmű volt

A negyvenedik körben elfüstölt Barrichello motorja, így jött fel pontszerzőnek Felipe Massa, a Sauber ifjú üdvöskéje, ugyanekkor Montoya, egy fordulóra rá pedig M. Schumi hajtott a bokszba, mindketten harmadszor. Ekkor tehát R. Schumacher, Button, Montoya, M. Schmacher, Heidfeld és Massa volt a pontszerzők sorrendje. Montoya több mint tíz körrel a leintés előtt megelőzte Buttont, akinek harmadik helye így is biztosnak látszott, hiszen 18 mp-cel autózott M. Schumacher előtt. Három körrel a cél előtt még mindig tíz mp előnye volt Buttonnak, majd az utolsó körben lelassult a Renault (meghibásodott a felfüggesztés), így hullt Schumacher ölébe a harmadik hely.

Ironikus módon Michael Schumacher valószínűleg akkor sem végzett volna előrébb, ha simán eljön a rajtnál, ugyanis miután Ralf Schumi és Rubinho is végzett az összes kerékcseréjével, a williamsesnek 24 másodperc előnye maradt. Ha Ralf Schumi ennyivel gyorsabb volt egy tankolással, akkor minden bizonnyal Montoya BMW-je is elment volna Schumi Ferrarija mellett (lásd még: leggyorsabb kör). Egy szó mint száz, a Ferrarinak ideje volna bevetnie az F2002-est, mert Brazília előtt nem sok jóval kecsegtet ez a teljesítmény. Ráadásul Barrichello második helye is ugrott, ami valóban az F2001-es utolsó perceit jelentheti.

Ralf Schumacher nem is nagyon tudott mit mondani a futamról: "Autóm tökéletesen működött, nekem is jó versenyem volt. A futam előtt kicsit aggódtunk a gumik miatt, de gyakorlatilag semmilyen problémám nem volt. Brazíliában tavaly is erősek voltunk, most is kellemetlen perceket szerzünk majd Michaelnek és Rubensnek."

Annál határozottabban nyilatkozott Montoya: "Az első kanyarban arra számítottam, hogy Schumacher elmegy mellettem, hiszen elegendő helyet hagytam neki. Sajnos nem így történt, összeért a két autó. Szerintem rossz döntést hoztak a versenybírók, amikor megbüntettek. Nem követtem el sportszerűtlenséget az ütközés előtt, hiszen Michael jött nekem."

Fotó: Amber PR
Malajziában először nem Ferrari győzött, de nem először győzött Schumi, igaz ezúttal Ralf
Michael Schumacher igyekezett diplomatikusan fogalmazni: "Mindennek két oldala van. Izgalmas versenyt futottunk, az autóm megbízhatóan működött. A balesetnél Juan több teret is hagyhatott volna nekem, de nem így döntött, ezért összeértünk. Ilyen a versenyzés. Csak kicsit értünk össze, de ki kellett állnom első szárnyat cserélni. Ami Juan büntetését illeti, azt hiszem, következetesebben kellene alkalmazni a szabályokat, mégha ez nehéz is. Úgy döntöttem, tövig nyomom a gázt egész a végéig, s ha nem ezt tesztem, nem érem utol Buttont, akinek valami gondja lehetett a kocsijával. Az első két versenyre régi autóval jöttünk és nem igazán vártunk tőle 14 pontot. A mai négy pont remek, összességében nyugodt vagyok. Mivel nekem a mezőny végéből kellett felküzdenem magam, a két kiállásos stratégia helyesnek bizonyult."

"Mindkét autóval pontokat gyűjteni a 'hazai' versenyünkön óriási, annál is inkább, mert ez igen kemény futam volt. Csapatom minden tagja kiemelkedő munkát végzett, nemcsak a versenyen, hanem egész hétvégén. Nehezen tettük túl magunkat a Melbourne-ben történteken, de végül sikerült. Ugyancsak jó nap ez a Petronasnak, mert először szereztünk itt pontot. Mindannyian ünnepelhetünk" - újságolta Peter Sauber.

Egy másik istálló vezetője, a mclarenes Ron Dennis érthetően lehangolan nyilatkozott: "Szomorú vége lett ennek a versenynek, amin szerintem dobogón végeztünk volna a stratégiánkkal. A Michelin-gumijaink rendben voltak, és már az interlagosi megmérettetésre gondolunk."

A Malajziai Nagydíj végeredménye:
1. Ralf Schumacher, BMW-Williams (Michelin), 1:34:12.912 óra
2. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), + 39.7 másodperc
3. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), + 1:01.795 perc
4. Jenson Button, Renault (M), + 1:09:767
5. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), + 1 kör
6. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), +1 kör
7. Allan McNish, Toyota (M), + 1 kör
8. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 1 kör
9. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), + 2 kör
10. Pedro De la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), + 2 kör
11. Heinz-Harald Frentzen, Orange-Arrows (B), + 2 kör
12. Mika Salo, Toyota (M), + 3 kör
13. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), + 3 kör

Kiesett:
Rubens Barrichello, Ferrari (B), a 39. körben
Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), 34.
Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), 30.
Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), 29.
Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), 24.
Enrique Bernoldi, Ornage-Arrows (B), 20.
David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), 15.
Olivier Panis, BAR-Honda (B), 9.
Jarno Trulli, Renault Renault (M), 9.

Leggyorsabb kör:
Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), 1.38.049 perc, a 39. körben

Ujlaky István

Ajánlat:

A Malajziai Nagydíj

Korábban:

Fórum:

Ralf Schumacher Fan Klub