Vágólapra másolva!

Ezt követően hiába vezetett igen jól az 1999-es szezon második felében, nem tudott kitörni az ismeretlenségből, különösen, hogy a Prostnál (korábban Ligier) eltöltött éveket elbocsátással "honorálták". Végül azonban éppen a Prost-döntéssel került vissza a tűzközelbe.

A McLarennél hamar felismerték, hogy egy ilyen nagy tapasztalattal rendelkező, állás nélküli pilóta milyen nagy hasznukra lehet, így szerződtették teszternek a 2000-es szezonra, és ez nagyon sokat segített Panisnak abban, hogy idén a BAR-hoz csatlakozhasson. A McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis nem titkolta csalódottságát afelett, hogy elvesztette a francia pilótát, Panis pedig még hálás is lehet Frank Williamsnek, hogy helyette Jenson Buttont választotta a brit csapat másodpilótájának.

Hiszen így Panis szabad maradhatott, és mehetett a BAR-hoz, amelyet mindenki irígyelt, hogy megszerezték a bokszok egyik legkedveltebb figuráját. Panis 2001 java részében egyenrangú tudott lenni Jacques Villeneuve-vel, a BAR sztárpilótájával, igaz ebben közrejátszott annak motiválatlansága is.

Mégpedig a gyengécske BAR miatt szontyoldott el Villeneuve, ami előbb-utóbb Panis teljesítményére is rányomhatja bélyegét - bár a BAR legújabb típusát elég eltérően értékeli a két sofőr: Villeneuve határozottan elégedetlen, Panisnak ellenben tetszik. Lehet, hogy 2002-ben megfordul a csapaton belüli erősorrend?