Társoldalunk:

Gyorsít a fejlesztéseken a Williams

A Williams-Compaq együttműködésben új fejezetet nyit a számítástechnikai óriás Tru64, Unix-alapú AlphaServer SC platformja, amellyel a csapat virtuális aerodinamikai teszteket végezhet, egyesével is szimulálhatja az alkatrészek viselkedését, így a fejlesztések nem hetekig, csak órákig tartanak majd.

Fotó: Amber PR
Az új platform első szimulációja
Az új eljárással a csapatnak jut ideje többféle lehetséges karosszériával kísérletezni. Ez azért fontos, mert az autó átlagosan minden tizedik összetevője közvetlen befolyással van az aerodinamikai teljesítményre. "Várhatóan már az idei kocsi (az FW23-as) új fejlesztéseinél bevetjük a technikát, jövőre pedig természetesen óriási szerepet kap az autó építésében" - mondta Geoff Willis, Williams-csapat aerodinamikai főmérnöke.

"Noha a számítógépes aerodinamikai tervezés széles körben elterjedt a Forma-1-ben, - mint minden matematikai eszköznél - a legfőbb előny abból származhat, ha az információkat jól értelmezzük, majd gyorsan és pontosan felhasználjuk az új tervezés kezdeti szakaszánál. Úgy gondoljuk, a Compaq által nyújtott új lehetőségek és a tapasztalt mérnöki csapatunk optimális eredményeket ér majd el" - tette hozzá Willis.

Tom Yeates, a Compaq nagyteljesítményű rendeszereinek vezetője elmondta: "Ez az új operációs rendszerből, egy sperciális szoftverből és az Alphából álló megoldás az iparág vezető technológiáját nyújta a Williamsnek. A Compaq Alpha-rendszerét a világ 'legadatigényesebb' problémáinak megoldására használják, mint az emberi géntérkép elkészítésére, szeizmikus modellezésre vagy a nagy autógyártók töréstesztjeinek elvégzésére."

A Williams-istállónak évek óta szállít a Compaq, 2000 óta pedig szponzorálja is a grove-iakat a cég. A megállapodás értelmében Frank Williams csapatát a legújabb mobiltechológiával is ellátják, és olyan rendszerekkel, amelyek verseny közben küldenek adatokat az autóról a bokszutca személyzetének.

[laky]

Korábban:

Ajánlat:

WilliamsF1