Társoldalunk:

A nyilatkozatháború már megkezdődött

Juan Pablo Montoya és David Coulthard már neki is kezdett az F1 2002-es szezonjának, elsősorban Michael Schumacherről és a saját esélyességükről beszélve. Hármukon kívül Ralf Schumachernek és Jacques Villeneuve-nek is akadt mondandója.

Fotó: Amber PR
Montoya: "Mindenki Michaelről beszél, pedig rajta kívül még 21-en vagyunk a pályán"
Montoya szerint a Ferrari-csapat hibát követett el, amikor a tavalyi autót nevezte a vasárnapi idénynyitó futamra, az Ausztrál Nagydíjra. "Ha nem változtattak rajta sokat, akkor a pilótáiknak valószínűleg kevés esélyük lesz a győzelemre" - mondta a BMW-Williams kolumbiai versenyzője. "Ez számunkra jó hír, nekik már kevésbé."

A Ferrari vezetői február 15-én döntöttek úgy, hogy a kilenc nappal korábban Maranellóban bemutatott F2002 helyett Melbourne-ben még a megbízhatóbb, tavalyi modellel versenyeznek a pilóták. "Ha mi is így tennénk, akkor a tizedik hely környékén zárnánk az időmérő edzést" - tette hozzá Montoya. Más kérdés: a Williams által használt Michelin sem veti be új abrocsait Melbourne-ben, mert kétes annak szabályossága. A McLaren szintén michelines, míg a Ferrarinak a Bridgestone szállít.

Sokak szerint a Williams a legfőbb esélyese az idénynyitónak, ugyanakkor a pilóták a pontszerzést tartják a leglényegesebbnek. "A rendkívül intenzív tesztprogram elvégzése után azt mondhatom: még soha nem készültünk fel ilyen alaposan, főleg, hogy számos alkalommal teljes versenytávot autóztunk. De most az a legfontosabb, hogy Melbourne-ben pontszerző helyen fejezzem a versenyt" - szögezte le a Ralf Schumacher, aki tavaly három (Imola, Montreal, Hockenheim) futamgyőzelmet aratott, s negyedik lett a pontversenyben.

Egy évvel ezelőtt mindössze hat körig tartott a német pilóta melbourne-i futama, ekkor összeütközött az előzni akaró kanadai Jacques Villeneuve-vel. A BAR-Honda kanadai pilótájának autója a gumifalnak csapódott, s a kirepülő kerék halálra sebezte Graham Beveridge pályamunkást.

"Kellemes emlékeim vannak Melbourne-ről, de a tavalyi tragédia rendkívül megviselt. A következő napokban is sokat gondolok majd a baleset áldozatára, családtagjaira" - mondta Jacques Villeuve.

A tavalyi tragédia után a Forma-1-es pilóták különböző jótékonysági akciók bevételeivel támogatták az áldozat családját. Jacques Villeneuve a nyomasztó emlékek ellenére alig várja már a vb nyitó futamát: "A pálya rendkívül technikás, s számos érdekes kanyar nehezíti. A teszteken azonban kiderült, hogy mostani autónk sokkal jobb a tavalyinál, így bizakodó vagyok."

Bizakodó David Coulthard is, mint mindig, nem törődik azzal, hogy Michael Schumacher nem tartja őt esélyesnek a végső győzelemre. "Egyáltalán nem sért a kijelentés. Ez úgyis lényegtelen, amikor a pilóták tudásán múlik minden" - mondta a tavaly vb-második mclarenes skót.

A Ferrari csillaga nemrég egy nyilatkozatában megjegyezte, hogy tavalyi riválisa nem tartozik az idei vb favoritjai közé, így nem is tart tőle igazán.

Michael Schumacherrel szöges ellentétben Montoya úgy véli: ha csapata részéről megfelelő támogatásban részesül, akkor Coulthard megnyerheti a vb-t. "Coulthard rendkívül tapasztalt, s tudja, hogy mi kell a győzelemhez. Ha az istálló teljes egészében mögé áll, akkor övé lehet az év végi elsőség" - szögezte le a kolumbiai.

Montoya az elmúlt hetekben többször is felmérhette Coulthardot és csapattársát, a finn Kimi Räikkönent a különböző spanyolországi teszteken. "Nagyon érdekes csatát vívhatunk a McLarennel. Egyelőre nehezen tudnám megmondani, hogy ki lesz a jobb" - mondta az Olasz Nagydíj tavalyi győztese. Montoya azt is hozzátette: a Ferrari autójáról és két versenyzőjéről még nem alkothat friss véleményt, mert nem "találkoztak" a szezon előtti gyakorlásokon.

Juan Manuel Fangio családja Michael Schumacher végső sikeréért szorít majd, még akkor is, ha ez azt jelentené, hogy a német pilóta beállítaná legendás rokonuk rekordját, s a sportág történetében másodikként lenne ötszörös világbajnok.

"Nagyon szurkolunk neki, hiszen a tehetsége vitathatatlan" - mondta Juan Manuelito Fangio, az 1995. július 17-én elhunyt argentin autóversenyző unokaöccse. "Nagybátyám egyszer azt mondta: soha nem érezte magát a legjobbnak, de mindig arra törekedett, hogy az legyen. Azt hiszem, Schumacher hasonlóan gondolkodik."

Fangio 46 évesen nyerte pályafutása utolsó vb-jét, a Ferrari német pilótája még csak 33 éves. "Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb sikerülni fog neki a csúcsbeállítás. Hogy mikor, az a szerencsétől is függ" - tette hozzá az ifjabb Fangio.

A dél-amerikai pilóta 1951-ben nyert először, majd 1954-től sorozatban négyszer végzett a pontverseny élén, Schumacher kétszer duplázott (1994 és 1995, illetve 2000 és 2001).

Ajánlat:

Ausztrál Nagydíj, 2001

Korábban: