A maranellói csapat idén is csak a harmadik futamon vetette be a később megsemmisítő hatású F2002-est: Michael Schumacher 2002-ben nyert egy versenyt az előző évi világbajnok kocsival, majd a Brazil Nagydíjon győztesen debütált az új modellel. Akkor az olaszok nem akarták kockáztatni a számos technikai újítással felvértezett autó korai bevetését, annak megbízhatóságában kételkedve.
Most is hasonló a helyzet, bár az F2003-as állítólag nem jelent majd akkora előrelépést, mint elődje. Néhány hónapja ugyanígy döntött a rivális McLaren - a wokingiak várhatóan csak Imolában használják majd először az MP 4/18-ast.
"Nagyon csekély az esélye, hogy már az első futamon új kocsival állunk rajthoz" - mondta Brawn. Egy októberi interjúban pedig a főtervező, Rory Byrne is erre célozgatott: "Finomítjuk az idei autót, és február elején már tesztelünk is. Még ha nem is vetjük be az első versenyen, a lehető legjobbra csináljuk."