Erre azért nemigen lehetett számítani. Mármint, hogy a Ferrari úgy veri el a mezőnyt a melbourne-i idénynyitón, mint anno a 2002-es szezonban általában. Senki nem ért a tűzpiros versenyautók nyomába az Albert Parkban, ha nagyon akarja, Michael Schumacher talán még a harmadik helyezett Alonsót is lekörözhette volna. De nem akarta, sőt, nem sokkal a leintés előtt még Jenson Buttont is maga elé engedte, imigyen visszaadva a britnek a körét.
A Ferrari játszott a mezőnnyel Ausztráliában, s totális, demoralizáló csapást mért ellenfeleire, a Williamsre és a McLarenre. Előbbi hiába rukkolt elő forradalmi vonalvezetéssel, hiába dominált a tesztek többségén, élesben gyengének találtatott a maranellóiakkal szemben. A McLarenről nem is beszélve: Kimi Räikkönen megmondta ugyan, nem számít pontra Melbourne-ben, de azzal talán maga sem kalkulált, hogy az új szezon első kiesője lesz. David Coulthard meg célba ért ugyan, de nyolcadik helyével korántsem büszkélkedhet, kiváltképp, ha vetünk egy pillantást a tavalyi győztes személyére (ő volt az).
"Michael az egész mezőnyt lekörözhette volna" - ismerte el Norbert Haug, a Mercedes sportfőnöke is. "Teljes mértékben uralta a versenyt, a Ferrari tökéletes autót rakott össze. Ezzel szemben mi még fényévnyire vagyunk attól a szinttől, ahol lennünk kéne." Hasonlóképpen elégedetlen volt Ron Dennis csapatfőnök: "Kiábrándító hétvégén vagyunk túl" - mondta Dennis. "Céljainkból gyakorlatilag semmit sem valósítottunk meg, rengeteg munka áll előttünk."
Coulthard teljesen elkeseredetten állt az újságírók elé. "Még kilencszer kéne célba érnem a nyolcadik helyen, hogy annyi pontom legyen, mint amennyit ma Michael összegyűjtött. Az egészben a legszörnyűbb, hogy teljesen reális ez a nyolcadik hely, ennél többet nem érdemeltem volna. Az autó egyik szektorban sem volt elég gyors, a köridőim katasztrofálisak voltak. Senki nem tartott fel, mégsem volt esélyem az előrelépésre" - bosszankodott a skót, aki a pontszerzők közül egyedül szavazott a kétkiállásos taktikára (a többiek háromszor tettek látogatást a boxban).
"Csalódott vagyok, de nem csak a kiesés miatt. Nem gondoltam volna, hogy az időmérőn csak a tizedik helyre leszek jó, kemény két hét áll előttünk, ha nem akarunk Malajziában is leégni" - vélekedett Räikkönen.
A Williamsről néhány szakértő megjegyezte, hogy a radikális "agyarkoncepció" nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Noha egy versenyből hiba lenne messzemenő következtetéseket levonni, tény és való, hogy a kék-fehérektől mindenki többet várt. "Be kell látnunk, jelentős hátrányban vagyunk a Ferrarival szemben" - tárta szét a karjait dr. Mario Theissen, a BMW sportigazgatója. "Irdatlan mennyiségű munkát kell elvégeznünk, ha utol akarjuk érni Schumacheréket, akik egyébként valósággal sokkolták pilótáinkat."
"Riasztó volt ez a verseny. A Ferrari egészen más dimenzióban autózott, mint mi" - bólogatott Ralf Schumacher, akivel kapcsolatban hír még, hogy menedzsere, Willi Weber megjegyezte, talán a Renault-hoz igazol. "Jó eredményt érhettem volna el, de mindjárt a rajt után négy helyett visszaestem. Az autóm egyensúlyával sem volt minden rendben, harmadik boxkiállásom alatt ráadásul a jobb hátsó kerékkel is gondok voltak" - panaszkodott Montoya.
"Ha most újra unalomba fullad a Forma-1, az nem a Ferrari hibája lesz. Sokkal inkább az olyan istállóké, mint a Williams és a McLaren, amelyek egyszerűen nem dolgoznak elég jól" - hangzottak a főnök, azaz Bernie Ecclestone meglepő szavai.