A Ferrari bizakodva várja a folytatást a Magyar Nagydíj első napját követően: a csapat eredményes munkát végzett, Fernando Alonso a 3. és a 2. pozícióban zárta a pénteki szabadedzéseket, Felipe Massa pedig mindkét tréningen a 6. helyet szerezte meg. Alonso - aki az elmúlt három versenyen a mezőny legeredményesebb pilótája volt egy győzelemmel és két második helyezéssel - úgy véli, ezúttal is harcba szállhat a győzelemért, bár nem lesz könnyű dolga.
"Azt hiszem, nagyon szoros hétvége lesz a mostani, és ez jó hír számunkra. A szezon első versenyein nem is gondolhattunk a győzelemre, legfeljebb a pódiumra. Most ugyanúgy közelítjük meg a dolgokat, mint az utóbbi két futamon. Tudjuk, hogy az időmérőn be tudunk kerülni a legjobb öt közé - lehetünk másodikak, negyedikek, de akár elsők is, mivel egyelőre nem világos, ki harcol majd a pole-ért. A versenyen pedig ott lehetünk az elejében, akárcsak a Nürburgringen, de nagyon szoros lesz a harc a három csapat (a Ferrari, a Red Bull és a McLaren - a szerk.) között" - nyilatkozta Alonso.
A 30. születésnapját ünneplő spanyol elmondta, hogy kiemelt figyelmet szenteltek a gumiknak: "Örülök, hogy sok kört tudtam teljesíteni, ez főleg a gumik elhasználódásának megismerésében segített, ami ezen a pályán meghatározó tényező." Az első nap tapasztalatai alapján úgy tűnik, Alonsónak a Hungaroring első és második szektora fekszik leginkább, mindkettőben a második legjobb részidőt autózta, a harmadikban viszont csak az 5. hely az övé: "Meg kell próbálnunk gyorsabbá tenni az autót, különösen a pálya harmadik szektorában, ahol a szokottnál több problémával küszködünk."
Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója elárulta, hogy a délelőttöt új aerodinamikai alkatrészek és a kipufogógázok használatának tesztelésével töltötték, délután viszont inkább a beállításokra és az abroncsok összehasonlítására koncentráltak. "A gumik elhasználódása nagyjából a várakozásainknak megfelelően alakult, ugyanakkor figyelembe kell vennünk, hogy a pálya állapota nagyon sokat változik a hétvége folyamán, ahogy egyre több gumi kerül az aszfaltra. Hogy mit jósolok? Az időmérő biztosan nagyon szoros lesz, ahogyan a verseny is, mivel számos különböző stratégia szóba jöhet."
A stratégia és a gumik használatának jelentőségéről beszélt Felipe Massa is: "Az első tapasztalatok azt mutatják, hogy az abroncsok elhasználódásának mértéke a lágy és a szuperlágy keverék esetében is nagy, ami meghatározó a versenystratégia szempontjából. Azt hiszem, szoros csatára számíthatunk a három szokásos csapat, azaz a Red Bull, a McLaren és a Ferrari között." Massa utalt arra is, hogy szerinte a Hungaroringen az állítható hátsó szárny nem könnyíti meg jelentősen a pilóták dolgát: "Nem lesz egyszerű jó rajtpozíciót szerezni, de mindent meg kell tennünk ennek érdekében, mivel ezen a pályán még most is nagyon nehéz előzni."