A Forma-1-ben tavaly vezették be a hibrid turbómotorokat, amelyekkel a Mercedes rögtön óriási előnyre tett szert. Bár ebben a szezonban a Ferrari közelebb került hozzájuk, a Renault és az idén beszálló Honda hajtásláncai még mindig messze elmaradnak a rivális gyártókétól.
A két gyártó motorjai a teljesítményt tekintve is gyengébbek, és a megbízhatóság terén is komoly problémák vannak velük. A Renault a Red Bullnak és a Toro Rossónak, a Honda pedig a McLarennek szállít motort, és ezen csapatok pilótái közül Carlos Sainz az egyetlen, aki még nem kapott büntetést a megengedettnél több motorcsere miatt.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, a Forma-1-nek tennie kell valamit a két gyártóért, hiszen a sport „nem engedheti meg magának, hogy a Honda és a Renault ebben a helyzetben maradjon."
„Gyakran úgy értelmezik a szavaimat, hogy csak siránkozni és panaszkodni tudok a Mercedes formája miatt, de ne értsenek félre – szerintem is kitűnő munkát végeznek" – idézi Hornert az Autosport. „Kihasználták a szabályok adta lehetőségeket, és mindenkinél jobb munkát végeztek. Az a probléma, hogy teljesen más szinten állnak, mint a többi gyártó."
Horner szerint a gyártók hosszú távú elkötelezettségét is befolyásolhatja, ha nem tudnak felzárkózni. A Renault éppen azt fontolgatja, hogy a jövőben milyen szerepet vállaljanak az F1-ben, és a kiszállás lehetősége is felmerült. Horner úgy véli, nem fog segíteni a helyzeten, ha „nyilvánosan szégyenkezniük kell a motor meghibásodásáért kapott büntetések miatt."
„A Honda új elnöke is itt volt Ausztriában, és nem hiszem, hogy jól szórakozott" - tette hozzá a két McLaren szereplésére utalva, akik a 25 rajthelyes büntetésük után már a verseny elején kiestek.
A 2008-as idény után már előfordult, hogy a riválisai mögött lemaradt Renault a motorok befagyasztását előíró szabályok ellenére fejleszthette az erőforrását, hogy felzárkózzanak a többiekhez. Ebbe azonban az összes csapat beleegyezett, amit most valószínűleg nehéz lenne elérni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!