Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, a küszködő motorgyártóknak segítséget kellene kapniuk, hiszen ez az egész Forma-1 érdeke. Elismeri, hogy a Mercedes jobb munkát végez, mint a többiek.

A Forma-1-ben tavaly vezették be a hibrid turbómotorokat, amelyekkel a Mercedes rögtön óriási előnyre tett szert. Bár ebben a szezonban a Ferrari közelebb került hozzájuk, a Renault és az idén beszálló Honda hajtásláncai még mindig messze elmaradnak a rivális gyártókétól.

A két gyártó motorjai a teljesítményt tekintve is gyengébbek, és a megbízhatóság terén is komoly problémák vannak velük. A Renault a Red Bullnak és a Toro Rossónak, a Honda pedig a McLarennek szállít motort, és ezen csapatok pilótái közül Carlos Sainz az egyetlen, aki még nem kapott büntetést a megengedettnél több motorcsere miatt.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, a Forma-1-nek tennie kell valamit a két gyártóért, hiszen a sport „nem engedheti meg magának, hogy a Honda és a Renault ebben a helyzetben maradjon."

Ausztriában a McLaren és a Red Bull versenyzői is büntetéseket kaptak Forrás: AFP

„Gyakran úgy értelmezik a szavaimat, hogy csak siránkozni és panaszkodni tudok a Mercedes formája miatt, de ne értsenek félre – szerintem is kitűnő munkát végeznek" – idézi Hornert az Autosport. „Kihasználták a szabályok adta lehetőségeket, és mindenkinél jobb munkát végeztek. Az a probléma, hogy teljesen más szinten állnak, mint a többi gyártó."

Túl sok a büntetés

Horner szerint a gyártók hosszú távú elkötelezettségét is befolyásolhatja, ha nem tudnak felzárkózni. A Renault éppen azt fontolgatja, hogy a jövőben milyen szerepet vállaljanak az F1-ben, és a kiszállás lehetősége is felmerült. Horner úgy véli, nem fog segíteni a helyzeten, ha „nyilvánosan szégyenkezniük kell a motor meghibásodásáért kapott büntetések miatt."

„A Honda új elnöke is itt volt Ausztriában, és nem hiszem, hogy jól szórakozott" - tette hozzá a két McLaren szereplésére utalva, akik a 25 rajthelyes büntetésük után már a verseny elején kiestek.

A 2008-as idény után már előfordult, hogy a riválisai mögött lemaradt Renault a motorok befagyasztását előíró szabályok ellenére fejleszthette az erőforrását, hogy felzárkózzanak a többiekhez. Ebbe azonban az összes csapat beleegyezett, amit most valószínűleg nehéz lenne elérni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!