A vándormadár Nico Hülkenberg az idei évtől a Renault színeiben áll rajthoz a Forma-1-ben, és karrierjének negyedik csapata az első olyan, amelyiket egy autógyár indítja. Tudja, hogy nem számíthat azonnal sikerekre, de készen áll a kihívásra.
"Tökéletes pillanatban adódott ez a lehetőség. Nagyszerű múltja van a Renault-nak a Forma-1-ben, roppant sikeresek voltak korábban, és arra a szintre akarnak visszakapaszkodni. Nyilván még nem tartunk ott, hosszú út áll előttünk, de azt gondolom, kiváló számomra, hogy ilyen kihívást vállalhatok a csapattal" - mondta a német pilóta.
Amikor erről kérdezték, azt felelte, "elég mások" a körülmények a független istállókéhoz képest. "Arra emlékeztet, mint amikor az LMP-s Porschét vezettem. Egy gyári csapat más kávéház, érezni lehet ennek az erejét, a gyári támogatást, a rendelkezésre álló erőforrásokat. Láthatjuk, hogy egy ilyen csapat gyára kétszer-háromszor akkora (mint egy független istállóé), többen dolgoznak benne, és hogy miket állítanak elő" - nyilatkozta az Autosportnak.
Észrevehető, mennyire elszántak az emberek, mindent komolyan vesznek. Emiatt jöttem ide, ezt akartam látni."
Hülkenberg 2015-ben állhatott rajthoz a Le Mans-i 24 óráson a Porschéval, és azt mondta, nyitott rá, hogy néhány év múlva ismét részt vegyen a legendás versenyen.
A Renault tavaly indított újra saját csapatot a Forma-1-ben, és az első évük nem alakult fényesen, csupán a Saubert és az azóta megszűnt Manort előzték meg a konstruktőri rangsorban. A 2017-es idénynyitón Hülkenberg a pontszerzésről épphogy lecsúszva a 11. helyen ért célba, aki csapatát "a középmezőny végére" pozícionálta. Szerinte a Force India és a Toro Rosso ugyanis a Renault előtt jár.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!