A Brit Nagydíj sportfelügyelői beidézték a Toro Rosso csapatmenedzserét, mert az olasz istálló egyik autója megbukott a gépátvételen.
A technikai ellenőrök felfedezték, hogy Carlos Sainz STR12-esén sérült az egyik kerékrögzítő kábel.
Ezek fontos biztonsági eszköznek számítanak, mert a balesetek során azt hivatottak megakadályozni, hogy a kerék – amely súlyos sérülést okozhat, ha a felfüggesztés trapézkarjaival együtt kiszakad, és elrepül – ne válhasson le az autóról.
Az FIA felszólította a Toro Rossót, hogy cserélje ki a kábelt, de „a csapat nem követte az ellenőrök utasítását, ezért a technikai küldött személyesen ellenőrizte a sodronyt, és úgy találta, hogy az nem egyszerűen sérült volt, hanem sok elszakadt szálat összekötöztek benne.
A csapatnak ezek szerint tisztában kellett lennie a kábel állapotával, tehát veszélyes állapotban próbálta meg elküldeni az autóját a gépátvételre"
– írták.
Ez súlyos vétség, az FIA által kiadott dokumentum szerint megsérti az F1 Sportszabályzatának 3.3-as, valamint a Nemzetközi Sportkódexnek a 12.1.1.b cikkelyét is, amelynek értelmében tilos kísérletet tenni egy veszélyes állapotú autó versenyeztetésére. Az előbbi passzus pedig azt mondja ki, hogy „egy autó beküldése a gépátvételre implicit nyilatkozattételnek minősül a szabályosságára vonatkozóan."
Nem világos, hogy Sainz autóján mikor sérülhetett meg a kerékrögzítő kábel, mert a spanyol versenyző legutóbb, az Osztrák Nagydíjon nem baleset, hanem motorhiba miatt adta fel a küzdelmet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!