Nem repestek az örömtől a Haas F1 Teamnél november végén, amikor a Ferrari bejelentette, hogy a Sauberral együttműködve hozza vissza az Alfa Romeót a Formula-1-be. Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke méltatlannak találta, hogy Maranello a svájciakkal kötött támogatói megállapodást, amely mindössze öt pontot gyűjtött a konstruktőr-vébén, miközben a Haas F1 47 ponttal megverte a McLarent és megszorongatta a Toro Rossót.
A Corriere della Sera értesülései szerint Sergio Marchionne, a Fiat–Chrysler konszern vezérigazgatója a cégcsoport harmadik prémiummárkáját, a Maseratit is visszahozná a száguldó cirkuszba.
„Meglátjuk, majd az idő eldönti, mi sül ki belőle. Gondolkozunk rajta, de még nem született döntés"
– kommentálta a hírt Marchionne, aki egyben a Ferrari elnöke is.
Ha a Ferrari komolyan gondolja a visszatérést, amerikai motorpartnerük, a Haas F1 lehetne a háromágú villás márka új otthona. A csapat a Alfa Romeo-Sauber mintájára hivatalosan Maserati-Haas F1 Team néven indulhatna, akár már 2018-ban.
A Maserati egyébként már indított gyári csapatot a Formula–1-ben: az 1950-es években 68 nagydíjon álltak rajthoz a modenai versenygépek, melyből kilencet megnyertek és 15-ször rajtoltak a pole pozícióból. Juan-Manuel Fangio a legendás Maserati 250F modellel szerezte utolsó világbajnoki címét 1957-ben.