Fernando Alonso már a kettővel ezelőtti versenyen, Bakuban kipróbálta a Honda új, 3-as specifikációjú motorját, de akkor elromlott az autójában a sebességváltó, és mivel nem volt idő ellenőrizni, hogy ettől megrongálódott-e valami magában az erőforrásban is, a biztonság kedvéért visszatért a régihez.
A múlt hétvégén, Spielbergben megint megkapta az újat, ám akkor meg a változatosság kedvéért az MGU-H mondta fel benne a szolgálatot.
Alonso ezért ismét a korábbi specifikációval vágott neki az Osztrák Nagydíjnak, amely azonban nem tartott számára sokáig, ugyanis Danyiil Kvjat őt és Max Verstappent is kilökte a rajt után. Stoffel Vandoorne az új Hondát használta.
A hétvégi Brit Nagydíjra, a McLaren hazai versenyére Alonsónak ismét az a 3-as specifikációjú motor fog a rendelkezésére állni, amit a spielbergi pénteken már használt, csak egy másik MGU-H-t tesznek bele az ott meghibásodott helyett – azt, amely a szombat délelőtti edzésen volt benne. Ez még nem lenne gond, de teljesen új ERS akkumulátorra is szükség van, már az ötödikre a szezon folyamán, ez pedig automatikusan 5 rajthelyes büntetés jelent.
Ugyanakkor a Honda további büntetéseket is bevállalhat, hogy új hajtáslánc-elemekkel bővítse a McLaren versenyzőinek keretét,
mert Silverstone-ban úgyis kevesebb esélyük van egy jó eredmény elérésére, mint a következő futamon, a kevésbé motorerő-igényes Hungaroringen.
A legújabb fejlesztésű Hondáról egyébként a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier is elismerte, hogy előrébb repítheti a csapatot, bár a BBC a Red Bull Ringen úgy értesült, hogy a beígért plusz lóerőknek csak nagyjából a felét hozta a pályán.