Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Spain,
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas F1 Team), #7 Kimi Raikkonen (FIN, Scuderia Ferrari), #33 Max Verstappen (NLD, Red Bull Racing),
start, mass, Masse, Menge, viele, many 14.05.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Az F1-es versenyhétvégék átalakításának terveiről beszélt egy interjúban Ross Brawn. A Liberty F1-es igazgatója az időmérőt és a versenyt változatlanul hagyná, viszont dobná a pénteki szabadedzést és sokkal közelebb engedné a nézőket a versenyautókhoz, a pilótákhoz a gépátvétel nyilvánossá tételével.
Már a Liberty Media megjelenése előtt, 2015-ben elkezdte felülvizsgálni a Formula–1-es versenyhétvégék lebonyolítási rendjét a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA). Számos ötlet vetődött fel, köztük a pénteki szabadedzések összevonása (vagy elhagyása), illetve egy szombati sprintverseny megrendezése a vasárnapi főfutam előtt, a túraautó-vb mintájára.
Ross Brawn, a Liberty F1-ért felelős igazgatója a napokban ismét érintette a GP-hétvégék átalakításának kérdését. „Meglehetősen konzervatív elképzeléseim vannak a versenyhétvégékkel kapcsolatban" – jelentette ki a Sky Sportsnak adott interjúban.
„Azt hiszem, a versenyek hosszával nincs gond, sem túl rövidek, sem túl hosszúak, magukkal ragadnak.
Azt szeretnénk, ha a nagydíjaknak ívük lenne: elérnék a csúcspontot, majd szépen lekerekednének a végén.
Az időmérő edzéssel sincs gond, működik a jelenlegi formátum. Szerintem a pénteki szabadedzésekről lehet vitatkozni" – véli Brawn.
„Az a kérdés, szükség van-e két edzésre [pénteken], vagy elég lenne délután megtartani egyet. Ezt az is befolyásolhatja, hogy hány versenyt szeretnénk egy szezonban.
Ha több futamot szeretnénk, akkor csökkentsük-e az edzések számát, hogy kevésbé terheljük a csapatokat?
De nekünk mindig a nézők a legfontosabbak" – szögezte le a Liberty F1-es igazgatója.
„Tehát, mit akarnak a rajongók egy nagydíjhétvégén? Olyan közel kerülni az autókhoz, a versenyzőkhöz, amennyire csak lehet. A visszajelzések alapján ez a legfontosabb számukra. Az egyik elképzelés szerint nyilvánossá tennénk a [csütörtök délutáni] technikai gépátvételt, hogy a rajongók [közelről] láthassák az autókat.
Le Mans-ban már így csinálják és óriási sikere van, hiszen felemelik a versenyautót, így az ember alájuk nézhet"
– vázolta a sportág tulajdonosainak elképzelését az angol szakember.
Ross Brawn az interjú végén megerősítette, hogy a Libertynek nem áll szándékában alapvetően megváltoztatni a versenyhétvégék formátumát.