Háromévnyi bukdácsolás után a tesztelés kellemes meglepetése lett a Toro Rosso-Honda, mivel a japán erőforrás műszaki hiba nélkül üzemelt és a negatív pletykák ellenére éjszakánként nem építettek be új példányokat az autóba. Összesen 2398 kilométert futottak a második teszten, arra viszont már most készülnek, hogy a versenyeken nem szerepelnek majd ilyen jól.
Az idei szezon előtt megszigorították az erőforrások felhasználására vonatkozó szabályokat, lényegében csak háromszor lehet büntetlenül motort cserélni és aki legalább 15 helyes rajtbüntetést kap, automatikusan csak a mezőny végéről rajtolhat. Ennek ellenére a Renault már elismerte, fontolgatják a rajtbüntetéseket és a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost is kész erre.
„El fog jönni az időszak, amikor ki kell találnunk, hogy jobb-e inkább hátulról indulni ahelyett, hogy egy 3-4000 kilométert futott motort használunk és 1-200 kilométer után elkezd csökkenni a teljesítménye – nyilatkozta Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke az Autosportnak. – Meglátjuk, de most megmondhatom, hogy beszélni fogunk erről. Még nem tudom, hogy mikor, de fogunk.
Tavaly a gyártók megpróbáltak négy motorral kevesebb futamot kihúzni, most kevesebb a motorunk és több a verseny. Azt kell mondanom, ezzel a szabállyal teljesen megőrültek.”
A Toro Rosso testvércsapata, a Red Bull megpróbálta visszaállítani a tavalyi szabályozást, de Tost is megemlítette, hogy a Ferrari ellenezte ezt, mert ők egyelőre előnyösnek tartják, hogy csak három motor használata engedélyezett. „Ezt el kell fogadnunk, de azt még nem tudom, hogy végül hány erőforrásra lesz szükségünk” – mondta Tost.
A faenzai istálló erős kezdése még őket is meglepte. A csapat pilótája, Brendon Hartley elárulta, hogy eleinte nehézkes melbourne-i szereplésre számítottak, „de a tesztnapok túlszárnyalták a várakozásainkat és mindenképpen pontokért akarunk küzdeni. Szerintem a Haas, a Renault, a McLaren mind nagyon erősnek tűnik, de valahol mi is közöttük vagyunk.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is foglalkozik a gondolattal, hogy a Renault motort jövőre Hondára cseréljék,
főleg, miután Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője kijelentette, májusban tudni akarják, hogy a Red Bull az ügyfelük marad-e. „Van egy határidő, amíg a Red Bull Racingnek el kell döntenie, hogy mit akarnak a jövőre nézve. Ez már ismert, benne van a Sportszabályzatban – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője a barcelonai teszten. –
Május végéig tudni kell, hogy melyik gyártó melyik ügyfeleket szolgálja ki. A mi részünkről ez lesz a határidő."
Azt viszont hozzátette, hogy később még lehet technikai részleteken egyeztetni és véglegesíteni a szerződést. Leszögezte, az sem aggasztja őket, ha a Red Bull nem marad a Renault partnere, de Hornert ez nem ejtette kétségbe. „Megértjük, hogy májusban jelezni kell [a terveket] az FIA-nak, de ez nem jelent elköteleződést – mondta Horner az El Confidencialnak. – Nyáron hozunk döntést, ez a valószerű időzítés, ilyenkor szoktak ezek eldőlni.”