Zsinórban harmadszor is lemaradt a dobogóról Sebastian Vettel, miután a Spanyol Nagydíjon az élmezőnyből egyedüliként kétszer cserélt kereket, így a rajtnál megszerzett 2. helyét elvesztve csak a 4. helyen ért célba. Vettel a 3. kockából szellemesen kihasználta Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton szélárnyékát, de a Ferrari nem volt elég gyors ahhoz, hogy tartsa a lépést a Mercedesszel.
Az első kiállásnál Vettel nagy szerencsével még megtarthatta a helyét Bottas előtt, azonban a korai kiállás miatt kénytelen volt másodszor is kereket cserélni. Eredetileg Bottasszal is ez volt a Mercedes terve, Vettel abroncsai viszont gyorsabban koptak. Egy VSC-fázist kihasználva Vettel majdnem visszaért a 3. helyezett Max Verstappen elé, de a vártnál lassabb kerékcsere miatt a terv kútba esett.
„Olyan lehetőség nem volt, hogy kint maradjak – szögezte le a Sky Sports-nak. – Ma gyorsabban elkoptattuk a gumikat a többieknél. Kívülről is látható, hogy [a taktika] eltért a többiektől és rossz ötletnek tűnhet, de belülről szerintem ez volt a helyes döntés” – vélte annak ellenére, hogy 6 pontot veszített a 2. pozícióhoz képest és 17 pontra nőtt a hátránya Hamilton mögött.
Vettel a második kiállás után még támadni sem tudta Verstappent, pedig a Red Bullról egy koccanás miatt letört az első szárny baloldali véglapja.
„Lecsaphatta volna a másik oldalát is! – viccelődött Vettel. – Alapvetően sokkal gyorsabbak voltunk [Verstappennél], de a körök csak teltek és nem volt elég jó a tempónk. Ilyen egyszerű. Nagyjából ő is ugyanolyan köröket tudott futni, ráadásul az én abroncsaim a vége felé már megint nem voltak a legjobb állapotban, pedig az enyémek voltak a legújabbak.”
A szezon első négy versenyén általában a Mercedes küszködött gumikezelési problémákkal, a Spanyol Nagydíjra viszont megváltozott az abroncsok jellege és Vettel szerint „ez minket talán jobban érintett, mint másokat.” Úgy vélte, alapvetően jó hétvégjük volt, de a gumikkal kapcsolatos anomáliáknak a végére kell járniuk, mert ezek várhatóan Paul Ricardon és Silverstone-ban is előkerülnek.
A Ferrari nem csupán Vettel pontvesztesége miatt búslakodhat. Kimi Räikkönen célba sem tudott érni a Spanyol Nagydíjon. A finn pilóta autójában a pénteki meghibásodás után ismét felmondta a szolgálatot a technika, a Ferrari egyelőre csak annyit közölt az ügyben, hogy erőátviteli probléma merült fel, de ezt később kell kivizsgálniuk.
Jó helyen haladtam és a tempóm is rendben volt, simán futottam és óvtam az abroncsokat. Minden jól alakulhatott volna, de sajnos nem így történt. Egyszer csak veszíteni kezdtem a motorerőből
– összegzett Räikkönen. – Sikerült körbe érni, de persze már nem teljes tempóval, úgyhogy visszamentem a garázsba. Ennél többet egyelőre nem tudunk a hibáról, vissza kell vinnünk az autót a gyárba. A pontversenyt elnézve ez egyáltalán nem ideális és eléggé el vagyok keseredve. Ma semmit sem tudtunk volna másként csinálni, úgyhogy továbbra is igyekeznünk kell.”