Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótája nem bánkódik az elszalasztott dobogós hely miatt, de elismerte, hogy most a Ferrari tévedt el a gumikezelés útvesztőjében.

Zsinórban harmadszor is lemaradt a dobogóról Sebastian Vettel, miután a Spanyol Nagydíjon az élmezőnyből egyedüliként kétszer cserélt kereket, így a rajtnál megszerzett 2. helyét elvesztve csak a 4. helyen ért célba. Vettel a 3. kockából szellemesen kihasználta Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton szélárnyékát, de a Ferrari nem volt elég gyors ahhoz, hogy tartsa a lépést a Mercedesszel.

Az első kiállásnál Vettel nagy szerencsével még megtarthatta a helyét Bottas előtt, azonban a korai kiállás miatt kénytelen volt másodszor is kereket cserélni. Eredetileg Bottasszal is ez volt a Mercedes terve, Vettel abroncsai viszont gyorsabban koptak. Egy VSC-fázist kihasználva Vettel majdnem visszaért a 3. helyezett Max Verstappen elé, de a vártnál lassabb kerékcsere miatt a terv kútba esett.

A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Max Verstappen szurkolói
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Sergio Pérez, Force India, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Carbon pezsgő
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing

„Olyan lehetőség nem volt, hogy kint maradjak – szögezte le a Sky Sports-nak. – Ma gyorsabban elkoptattuk a gumikat a többieknél. Kívülről is látható, hogy [a taktika] eltért a többiektől és rossz ötletnek tűnhet, de belülről szerintem ez volt a helyes döntés” – vélte annak ellenére, hogy 6 pontot veszített a 2. pozícióhoz képest és 17 pontra nőtt a hátránya Hamilton mögött.

Vettel a második kiállás után még támadni sem tudta Verstappent, pedig a Red Bullról egy koccanás miatt letört az első szárny baloldali véglapja.

„Lecsaphatta volna a másik oldalát is! – viccelődött Vettel. – Alapvetően sokkal gyorsabbak voltunk [Verstappennél], de a körök csak teltek és nem volt elég jó a tempónk. Ilyen egyszerű. Nagyjából ő is ugyanolyan köröket tudott futni, ráadásul az én abroncsaim a vége felé már megint nem voltak a legjobb állapotban, pedig az enyémek voltak a legújabbak.”

Räikkönen a későbbi 3. helyezett Verstappen előtt haladt, de a Ferrari nem bírta a leintésig Forrás: AFP/Lluis Gene

A szezon első négy versenyén általában a Mercedes küszködött gumikezelési problémákkal, a Spanyol Nagydíjra viszont megváltozott az abroncsok jellege és Vettel szerint „ez minket talán jobban érintett, mint másokat.” Úgy vélte, alapvetően jó hétvégjük volt, de a gumikkal kapcsolatos anomáliáknak a végére kell járniuk, mert ezek várhatóan Paul Ricardon és Silverstone-ban is előkerülnek.

Räikkönen feladta a versenyt

A Ferrari nem csupán Vettel pontvesztesége miatt búslakodhat. Kimi Räikkönen célba sem tudott érni a Spanyol Nagydíjon. A finn pilóta autójában a pénteki meghibásodás után ismét felmondta a szolgálatot a technika, a Ferrari egyelőre csak annyit közölt az ügyben, hogy erőátviteli probléma merült fel, de ezt később kell kivizsgálniuk.

– összegzett Räikkönen. – Sikerült körbe érni, de persze már nem teljes tempóval, úgyhogy visszamentem a garázsba. Ennél többet egyelőre nem tudunk a hibáról, vissza kell vinnünk az autót a gyárba. A pontversenyt elnézve ez egyáltalán nem ideális és eléggé el vagyok keseredve. Ma semmit sem tudtunk volna másként csinálni, úgyhogy továbbra is igyekeznünk kell.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!