Noha a hivatalos bemutatót csak a február 18-án kezdődő barcelonai teszt reggelén ejtik meg, az Alfa Romeo a Ferrari fioranói tesztpályáján már bejáratta idei, nevet egyelőre még nem kapott Forma-1-es autóját. A Valentin-napra készült speciális álcázófestéssel ellátott konstrukció az eddig bemutatott 2019-es autók közül az egyik legmerészebb, az első szárnyán alkalmazott megoldáshoz még csak hasonlót sem láthattunk mástól.
Ahhoz azonban, hogy az istálló bejárathassa idei gépét, egyik pilótája,
Antonio Giovinazzi közreműködése is kellett, aki aznap reggel a reptérről gyűjtötte be az utolsó hiányzó alkatrészt.
A csapat nem részletezte, hogy pontosan mi érkezett meg az utolsó pillanatban az első teszthez, a gyakorlás azonban zavartalanul folyt,
Räikkönen 33 kört tett meg az Alfával, ezzel kimaxolta a filmes napon engedélyezett 100 km-t a 2997 méter hosszú fioranói körön.
„Jó gyakorlást teljesítettünk a pályán, az autót jó érzés volt vezetni, meg tudtam szerezni az első benyomásokat róla – mondta Räikkönen. – Még dolgozunk egy kicsit az utolsó részleteken, aztán elindulunk két hétre tesztelni Barcelonába. Már várom, hogy ott jobban megismerhessem az új kocsit."
Pozitív napot töltöttünk Fioranóban, értékelni tudtuk a fejlesztésekkel elért fejlődést az első tesztek előtt.
Az egész csapat azért dolgozik, hogy a lehető legjobb alapokkal kezdjük a szezont, a pilótáink és a csapattagok motiváltak, várjuk, hogy elkezdőjön a bajnokság és jó teljesítményt nyújthassunk" – nyilatkozta Frédéric Vasseur csapatfőnök.
A Sauber a tavalyi szezonban azok közé tartozott, akik már nagyon korán leálltak azévi autójuk fejlesztésével, hogy erőforrásaikat a 2019-es idényre összpontosíthassák.
Az idei versenygép már magán hordozza a tavaly tavasszal a Ferraritól érkező technikai igazgató, Simone Resta keze nyomát,
aki nem sprórolt a merészséggel. Hogy a hosszú idő óta első Alfa Romeo mire lesz képes a pályán, meglepetést okozhat-e a középmezőnyben, vagy inkább melléfogás lesz az innovatív megoldásokból, csak ezután derül ki. „Egy hosszú tél után örülünk, hogy végre pályára léphettünk.
Ma az aerodinamikára koncentráltunk, valamint a beállításokat és a hűtést ellenőriztük
– mondta Resta. – Összesen 33 kört tettünk meg, a megszerzett adatokat pedig arra fogjuk felhasználni, hogy megállapítsuk, az új szabályok miként fogják befolyásolni az autó viselkedését. A következő két barcelonai teszthét sűrű lesz, a megbízhatóságról és teljesítményről egyaránt szólni fog."