A jelenlegi mezőnyben jó néhány olyan pilóta van, akik a hibrid-éra előtt is már a Forma-1-ben versenyeztek, tehát van tapasztalatuk a V8-as korszakról is. A 2014-es nagy szabályváltozások egy teljesen más száguldó cirkuszt hoztak, az erőforrások jóval bonyolultabbá, és a kezdetekben nehezebben vezethetővé váltak az addig használtaknál. A mezőny legrutinosabb tagjaként Kimi Räikkönen 2006 és 2009 között, majd 2012-ben és 2013-ban is versenyzett az F1-ben V8-as motorral, majd a turbókorszak azóta eltelt időszakában is, így pontos összehasonlítási alappal rendelkezik. Állítja, hogy sok szempontból mostanra jutottak el oda, ahol 6 évvel ezelőtt tartottak.
A V8-as motorokat 2006 és 2013 között használták az F1-ben, ez idő alatt pedig lényegében változatlanok voltak a rájuk vonatkozó előírások, a teljesítményt érintő fejlesztéseket 2007-től befagyasztották, mindössze a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) megjelenése hozott újdonságot.
A csapatok ennélfogva tökéletesíteni tudták a motorjaikat, amelyek a későbbi hibrid erőforrásoknál jóval könnyebben vezethetőek voltak.
Ezután jött a hibrid erőforrások 2014-es bevezetése, MGU-K-val, MGU-H-val, akkumulátorral és 2,4 literes V8-as szívómotorok helyett 1,6 literes V6-os turbóval. „Nagy változást hozott, amikor 2014-ben átálltunk a jelenlegi szabályokra – idézte fel az öt évvel ezelőtti helyzetet Räikkönen. – Minden új volt, és emiatt nyilvánvalóan máshogy működött, ráadásul jóval komplikáltabbá váltak az autók.
Noha a csapatok az utóbbi három évben jóval gyorsabb köridőre képesek, mint a V8-as korszakban, a motorok a vezethetőség terén sokáig elmaradtak az elődeiktől. Ez a helyzet mostanra változott Räikkönen szerint.
Amennyire emlékszem, ma már semmi különbség nincs a 2013-as helyzethez képest, minden nagyon simán működik, legalábbis többnyire. Innen nézve maga a vezetés többé már nem különbözik.
Persze az autók hangzása más, de a vezetés ugyanaz, ugyanazokat a dolgokat tesszük, nem olyan érzés, mintha valami teljesen mást csinálnánk."
A turbómotorok eltérő karakterisztikájából adódóan a csapatoknak tehát évekbe telt, mire vezethetőség terén a 2013-ashoz hasonló szintre értek.
Különösen igaz ez a Ferrarira, amely igencsak mellényúlt az új szabályokkal.
Ezt a 2014-re a vörösökhöz visszatérő Räikkönen saját bőrén tapasztalta. „A Ferrari messze volt attól, ahol 2018-ban végzett, sok területen nagyon gyengék voltak, messze attól, ahol lenniük kellene.
A motor terén sok dolog nem működött jól, emiatt pedig igen gyatra helyzetben voltunk ahhoz képest, ami 2013-ban volt.
Akkorra már évek óta ugyanazok a szabályok voltak érvényben, száz százalékig kiaknáztuk az egyes területeket és hasonlókat."