AUSTIN, TX - OCTOBER 19: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing looks on in the garage during practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 19, 2018 in Austin, United States. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X8J2Q73H2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Felhívta a figyelmet arra, hogy minél később hirdetik ki a 2021-től érvényes szabályok pontos paramétereit, az annál igazságosabb a csapatok szempontjából, mert a Mercedes-méretű stábok több emberi erőforrással rendelkeznek.
2021-ben jön a következő nagy átfogó szabályváltozás a Forma-1-ben, de a konkrétumokról egyelőre nem sok csepegett a nyilvánosság elé. Annyi biztos, hogy érkeznek a nagyobb, 18 colos felnik, egységesítenek néhány alkatrészt, ám az autók műszaki paramétereiről egyelőre kevés információ látott napvilágot.
A mérnökök érthető módon szeretnék mielőbb megtudni őket, hogy a lehető legtöbb idejük legyen a felkészülésre, a Red Bull tervezője, Adrian Newey ugyanakkor egy másik szempont miatt jobb megoldásnak tartaná, ha a júniusra tervezett időpont helyett csak az év végén hirdetnék ki az új előírásokat.
"A Mercedes aerodinamikai részlege kétszer akkora, mint a miénk. Ez számítani fog, amikor az emberek fele az idei és a 2020-as autóval foglalkozik, a többi pedig már a 2021-essel" – idézte az Auto Motor und Sport.
Minél kevesebb idő marad, annál igazságosabb a csapatok kiindulási helyzete.
Ezzel a csapatot irányító Christian Horner, valamint más istállók képviselői is egyetértettek. Ebben szerepet játszik az is, hogy egyesek nem akarják, hogy kapkodva hozzanak meg bizonyos döntéseket.
Newey elmondta, hogy mérnöki szempontból "utoljára a 2009-es szabályváltásnál kellett teljesen üres lapról indítanunk", azóta például az idei nagyobb módosítások sem voltak ekkora jelentőségűek. "Mindig azt csináltuk, hogy a korábbi irányvonalat hozzáigazítottuk az új szabálykerethez. Egyszer sem volt akkora váltás, hogy az alapoktól kellett volna újra építkezni" – nyilatkozta.
A 2021-es újításokat azzal a nem kifejezetten eredeti céllal írják, hogy könnyebb legyen előzni.
Friss hír, hogy az alkatrész-egységesítés köréből kivette az FIA a váltókat,
amit azzal indokolt, hogy bár a váltók között egyre nagyobb a hasonlóság és egyre kevésbé tér el a teljesítményük, rendkívül összetett a felépítésük, és ez befolyásolja a megbízhatóságot.