Vágólapra másolva!
Ross Brawn és Christian Horner nem értenek egyet a csapatok jövő évi költségeivel kapcsolatban. A Forma-1 sportért felelős ügyvezetője szerint nem lesz jelentős változás, míg a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, a költségvetési plafon bevezetése előtti évben el fognak szabadulni a csapatok kiadásai.

2021-ben mind technikai, mind pénzügyi szempontból megújul a Forma-1. Az autók elsősorban az aerodinamikai felépítésükben fognak változni, míg financiális téren a költségplafon bevezetése lesz a legnagyobb újdonság. Sokak szerint a folyamatnak az lesz a következménye, hogy a 2020-as szezonban a csapatok az aktuális kocsi mellett a következő évire is rengeteget költenek.

Ross Brawn azonban nem ért egyet a felvetéssel és nem gondolja, hogy a kiadások jelentősen megugranának a következő idényben. Az F1 sportért felelős ügyvezetője azzal érvel, hogy a legnagyobb változáson áteső területre jelenleg is szigorú szabályok vonatkoznak.

Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató, Ross Brawn, Nikolasz Tombazisz, Chase Carey
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, McLaren 2021-es tanulmányautó
Forma-1, McLaren 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render, Circuit of the Americas, USA Nagydíj
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render

„Rengeteg olyan vélemény látott napvilágot, miszerint 2020-ban, a költségvetési plafon bevezetése előtt a csapatok felgyorsítják a munkálatokat – nyilatkozta. – Mindannyian tudjuk, hogy a legnagyobb mértékű változás az aerodinamika terén történik, ami már most is a leginkább szabályozott terület.”

Brawn hozzátette, a problémát felnagyítják, hiszen bizonyos lehetőségeket a csapatok csak korlátozott mértékben tudnak kihasználni. Ilyen például a szélcsatornás tesztelés.

„Úgy vélem, túlzásba esik, aki azt állítja, hogy a csapatok már jövőre sokat fognak áldozni az új korszakra, mert egyszerűen nem tudják megtenni – jelentette ki. – A szélcsatornában például legfeljebb 80 órát dolgozhatnak, és ezt a határt nem léphetik át. Meg kell találniuk az egyensúlyt az aktuális és a következő évi kocsi között.”

Horner aggódik a 2020-as költségek miatt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Christian Horner azonban nem ért egyet Brawn kijelentésével. A Red Bull csapatfőnöke aggódik, hogy a jövő évi költségek eddig nem látott magasságokba emelkednek, és úgy véli, a pénzügyi és a technikai módosításokat eltérő időpontban kellett volna bevezetni.

– magyarázta. – Én továbbra is kitartok amellett, amit korábban mondtam, miszerint előbb a költségvetési plafont kellett volna behozni, a technikai módosításokat pedig csak egy évvel később. Úgy néz ki, a következő év a Forma-1 történetének legdrágább szezonja lesz.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!