2021-ben mind technikai, mind pénzügyi szempontból megújul a Forma-1. Az autók elsősorban az aerodinamikai felépítésükben fognak változni, míg financiális téren a költségplafon bevezetése lesz a legnagyobb újdonság. Sokak szerint a folyamatnak az lesz a következménye, hogy a 2020-as szezonban a csapatok az aktuális kocsi mellett a következő évire is rengeteget költenek.
Ross Brawn azonban nem ért egyet a felvetéssel és nem gondolja, hogy a kiadások jelentősen megugranának a következő idényben. Az F1 sportért felelős ügyvezetője azzal érvel, hogy a legnagyobb változáson áteső területre jelenleg is szigorú szabályok vonatkoznak.
„Rengeteg olyan vélemény látott napvilágot, miszerint 2020-ban, a költségvetési plafon bevezetése előtt a csapatok felgyorsítják a munkálatokat – nyilatkozta. – Mindannyian tudjuk, hogy a legnagyobb mértékű változás az aerodinamika terén történik, ami már most is a leginkább szabályozott terület.”
Brawn hozzátette, a problémát felnagyítják, hiszen bizonyos lehetőségeket a csapatok csak korlátozott mértékben tudnak kihasználni. Ilyen például a szélcsatornás tesztelés.
„Úgy vélem, túlzásba esik, aki azt állítja, hogy a csapatok már jövőre sokat fognak áldozni az új korszakra, mert egyszerűen nem tudják megtenni – jelentette ki. – A szélcsatornában például legfeljebb 80 órát dolgozhatnak, és ezt a határt nem léphetik át. Meg kell találniuk az egyensúlyt az aktuális és a következő évi kocsi között.”
Christian Horner azonban nem ért egyet Brawn kijelentésével. A Red Bull csapatfőnöke aggódik, hogy a jövő évi költségek eddig nem látott magasságokba emelkednek, és úgy véli, a pénzügyi és a technikai módosításokat eltérő időpontban kellett volna bevezetni.
A kiadásainkat jelenleg semmi nem korlátozza, ennélfogva más területeken rengeteget költhetünk kutatásra és fejlesztésre
– magyarázta. – Én továbbra is kitartok amellett, amit korábban mondtam, miszerint előbb a költségvetési plafont kellett volna behozni, a technikai módosításokat pedig csak egy évvel később. Úgy néz ki, a következő év a Forma-1 történetének legdrágább szezonja lesz.”