SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 22: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 22, 2019 in Singapore. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto szerint nyilvánvaló, hogy két élpilóta között mindig lesznek feszültségek, ezért szeretné, ha Sebastian Vettel és Charles Leclerc jobban átlátná az aktuális versenyszituációkat.
Az idei szezon egyik legnagyobb kérdése a Forma-1-ben, hogy tud-e komolyabb konfliktusok nélkül versenyezni egymás oldalán a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és a Ferrari 2024-ig leszerződtetett üdvöskéje, a Vettelt tavaly legyőző Charles Leclerc. Ez tavaly a Brazil Nagydíjig többé-kevésbé sikerült, Interlagosban viszont a két pilóta összeakadt és mindketten kiestek.
A versenyzőket a Ferrari korábbi és jelenlegi cégvezetése is élesen bírálta, mert elfogadhatatlannak tartják, hogy a Scuderia pilótái ne a csapat érdekét, a maximális pontszerzést tartsák szem előtt, hanem az egyéni érdekeiknek megfelelően cselekedjenek. A versenyzői logika viszont az utóbbit diktálja, ezért Mattia Binotto csapatfőnök nem is csodálkozik, hogy akadnak feszültségek.
„Ezt el kell fogadni, mert ez nyilvánvaló. Ők élpilóták, azért vannak ott, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsák és győzzenek” – szögezte le az Autosportnak a svájci szakember. A Ferrarinál tavaly többször is előfordult, hogy a pilóták nem vagy csak vonakodva engedelmeskedtek a rádión küldött utasításoknak, még akkor is, ha a verseny előtt a csapatnál tisztáztak lehetséges taktikai húzásokat.
Nekem az a fontos, hogy megértsék, mi a végső cél és jobban átlássák az összképet
– mondta a futamokról. – Sohasem az a legjobb, ha vitatkozunk a rádión, mert amikor valaki az autóban ül, nem látja az egész helyzetet, ezért a bizalom a lényeg: hogy megbízzanak a csapatban, akkor is, ha előfordulnak hibák, ahogy a pilóták is hibáznak néha. Szerintem ez csupán azon múlik, hogy világos és átlátható legyen minden a futamok előtt és a szezon során, aztán bármivel is szembesülünk, a versenyeken, végül meg tudjuk beszélni.”
A Ferrari idei helyzetét tovább árnyalja, hogy Leclerc-t a következő évekre magukhoz láncolták, Vettelnek viszont lejár a szerződése, és várhatóan a szezon elején kezdődnek majd a tárgyalások, amikor a pilóták egyébként is a csapaton belüli presztízsükért harcolnak. A német pilótát ráadásul nem hívták az új, 18 colos gumikkal zajló tesztekre sem, pedig ő örömmel vállal ilyen feladatokat.
Leclerc szerződtetése jelzés a Ferrari részéről, hogy a következő években inkább rá építenének, és ez a Scuderia korábbi pilótája, Jean Alesi ezt indokoltnak is tartja. A francia veterán „egy jelenségnek” tartja Leclerc-t, és a Rai Radio 2 műsorában azt mondta, „bizonyos, hogy hamarosan világbajnok lesz.”