A Honda pénteken délelőtt jelentette be, hogy 2021 végén távozik a Forma-1-ből. A sportágba 2015-ben visszatérő gyártó azzal indokolta döntését, hogy az autóipar változása miatt 2050-ig karbonsemlegessé akarnak válni, a pénzügyi forrásokat pedig elsősorban a jövőbeli technológiák kifejlesztésére csoportosítják át.
Közép- és hosszútávon ez azt jelenti, hogy a Red Bullnak és az Alpha Taurinak új erőforrás után kell néznie. (A másik lehetőség, hogy kiszállnak az F1-ből, de Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke leszögezte, hogy elkötelezettek a sorozat iránt.) Jövőre azonban az is felmerülhetne, hogy a Honda leáll a fejlesztésekkel, így a két istálló visszaesik. A jelek szerint azonban ez a veszély nem fenyegeti őket.
Az idei évből is még hét verseny van hátra, aztán lesz még egy szezonunk, amit a lehető legjobban szeretnénk teljesíteni, és megpróbálunk nyerni
– nyilatkozta Hacsigo Takahiro, a Honda elnök-vezérigazgatója. – Jövőre új erőforrással készülünk, és a Red Bull-lal közösen a bajnoki címet célozzuk meg. [A visszatérés után] az első három évünkben borzasztóan szenvedtünk, de túllendültünk rajta, és eddig öt győzelmet arattunk, szóval szép sikereket értünk el.”
2017 óta a Honda F1-es pályája valóban felfelé ível, és mára ott tart, hogy bizonyos helyszíneken Max Verstappennek reális esélye van a győzelemre a Mercedesek ellen. Emellett az Alpha Tauri is szép eredményeket ér el, hiszen a futamonkénti pontátlaguk sokkal jobb, mint a tavalyi Toro Rossóé volt, ráadásul Pierre Gasly megnyerte az Olasz Nagydíjat. Mindezek ellenére hosszas tanácskozás után mégis a kiszállás mellett döntöttek.
Az egyik választásunk az F1-ben maradás, és a márka ebben az irányban történő növelése volt, a másik a továbblépés és az erőforrások átcsoportosítása annak érdekében, hogy 2050-ig elérjük a karbonsemlegességet
– magyarázta Hacsigo. – A menedzsment körében alaposan átbeszéltük a kérdést, és erre a következtetésre jutottunk. Az F1 kihívást jelent, de képesek voltunk futamot nyerni, teljesítve ezzel egyik célkitűzésünket. A hátralévő hét versenyen plusz egy évben ugyancsak jól akarunk szerepelni.”
2021-ben az autók nem változnak lényegesen az ideiekhez képest, így a Red Bullnak más területen kell közelednie a Mercedeshez, ha valóban komolyan gondolják a jövő évi vb-címet. Erre a motor jó lehetőség, hiszen jelenleg magasan a Brixworth-ben gyártott erőforrás a mezőny legjobbja, tehát a japánoknál biztosan van fejlődési potenciál.