Ismét csak az egyik autóval sikerült pontot szereznie a Ferrarinak, ezúttal azonban nem az elmúlt versenyeken erőn felül teljesítő Charles Leclerc, hanem az utóbbi időben küszködő Sebastian Vettel végzett az első tízben, miközben csapattársa feladta a versenyt. A négyszeres világbajnok ezúttal is kisebb szóváltásba keveredett a mérnökével a rádióban, majd a múltkorinál finomabban, de most is megjegyezte, hogy csapata nem állt a helyzet magaslatán a stratégiával.
Vettel a 11. helyről a közepes, Leclerc pedig a 9. helyről a lágy abroncsokon kezdte a versenyt. Az eltérő keverékek ellenére mindketten a 29. körben álltak ki kerékcserére, ami a monacói esetében egy kiállásos stratégiát jelentett, Vettelnél viszont nem tűnt valószínűnek, hogy a lágy gumikon 37 kört megtéve el tud jutni a célig.
Menet közben a gumikopást figyelve azonban mégis átálltak vele egy kiállásra, mindezt azonban egy kisebb közjáték előzte meg. Vettel hiába kérdezte többször is, hogy milyen tempót autózzon a lágy keverékkel, a csapata nem adott neki választ, majd arra utasították, hogy nyugodtan odaléphet a gázra.
Három körrel később mérnöke azonban megkérdezte tőle, hogy mit szólna hozzá, ha mégis a végéig elmennének, mire Vettel ingerülten reagált, hogy korábban pont ezt szerette volna tudni.
A verseny utáni interjúk során elmondta, hogy az utolsó öt körre vált nagyon kritikussá a helyzete, így az a három kör, amíg nem vigyázott a gumikra, semmiképp sem tett jót neki.
„Nem volt semmi veszítenivalónk a tizenegyedik helyről, így megpróbáltunk eltolt taktikával menni. Elkezdtük utolérni az előttünk levőket, akik aztán kiálltak a második kerékcseréjükre.
Nem siettem azzal, hogy elkapjam őket, helyette óvtam az abroncsokat. Aztán viszont a csapat azt mondta, hogy nyomjam, utána azonban azt, hogy menjek el a végéig. Pontosabban megkérdezték, hogy el tudok-e menni.
Erre mondtam, hogy ezt három körrel hamarabb is kérdezhettétek volna, mivel korábban többször kérdeztem, hogy mi a cél, hány kört akarunk megtenni, hogy vigyázhassak a gumikra" – magyarázta el a helyzetet Vettel a Sky Sportsnak.
A négyszeres világbajnok végül kört kapott Hamiltontól, így számára csak 65 körös volt a verseny, a nagy gumikopás miatt azonban mindenképp jól jött neki az az elveszített egy kör.
„Megpróbáltuk megcsinálni, az utolsó öt kör azonban már nagyon nehéz volt, úgyhogy segített, hogy leköröztek. Persze nem mindig ez a helyzet, de ma ez volt. Kockázattunk, mert nem volt veszítenivalónk, de a futam előtt nem az volt a terv, hogy közel 40 kört teszünk meg a lágy gumikon."
A 70. Évforduló Nagydíjával ellentétben Vettel ezúttal a csapatrádióban is beszélgetett mérnökével a leintés után és elmondta, hogy jó döntés volt végigmenni a lágyakon, noha semmi nem maradt a gumijából. Ami a teljes hétvégét illeti, továbbra is úgy érzi, hogy nem oldódtak meg a gondjai.
Vegyesek az érzéseim, még mindig egyszer fent, egyszer lent.
Egyes edzéseken jobban érzem magam, mint másokon. Az első etap elég gyenge volt, a másodikban azonban sokkal jobban kontroll alatt tartottam az autót, úgyhogy továbbra is van min dolgoznunk az én oldalamon."
Sokáig úgy tűnt, hogy Vettel előtt végezhet, verseny utáni tweetjében pedig a top ötöt is elérhetőnek tartotta, Charles Leclerc azonban be sem fejezte a futamot, miután a 37. körben megpördült a célegyenes előtti sikánban. A monacói pilóta Ferrarijában egyszer csak leállt a motor, ezért volt a megforgás. Ezután csapat instrukciójára újraindította azt, eközben azonban kissé meggondolatlan módon meglazította a biztonsági övét, ezért mindenképpen ki kellett állnia a bokszba, noha mérnöke erősködött, hogy ezt ne tegye.